In perioada 7 – 12 iulie, Atelierul de Carte a intervenit asupra cabinei de proiectie din curtea interioara a Muzeului prin tehnici de caserare si turnare a hirtiei manuale si decorare cu lemn. Hirtia manuala este obtinuta din hirtie reciclata, prin prepararea fibrelor de celuloza dupa retete traditionale. Principala modalitate este cea folosita in evul mediu, exclusiv mecanica.
Pentru o protectie mai buna, cabinei i s-a facut un acoperis si a fost imbracata la baza cu un briu de lemn. Hirtia a fost aditivata cu rasini naturale, astfel incit sa obtina rezistenta in timp si sa nu fie afectata de factori externi. Apoi a fost asezata uda pe peretii cabinei. La uscare, fibrele de celuloza s-au unit cu fibrele lemnului, formind o masa compacta, perfect integrata.
Hirtia manuala a fost turnata in mozaic pe peretii cabinei, sub forma unei pelicule de film in trei secvente: destramarea, aratarea si zmeul tesator. Prima secventa, „Destramarea”, este sugerata prin hirtie manuala cu insertii de flori si textile. A doua, „Aratarea”, prin hirtie manuala cu insertii de plante si text, iar a treia, „Zmeul Tesator”, prin hirtie manuala simpla stantata.
„Cabina de proiectie este prima rostuire catre constructia Atelierul de Carte – Zmeul Tesator, un proiect curajos al Muzeului Taranului Roman. Pasii de facere ne indruma catre deschiderea unui spatiu-obiect”, sustine Razvan Supuran.
Primul film proiectat de noua cabina este „Cabinetul figurilor de ceara” / „Das Wachsfigurenkabinett”, regizat de Paul Leni. Lansat in 1924, filmul cuprinde trei povesti fantastice, avindu-i ca protagonisti pe califul Harun-al-Rasid, tarul Ivan cel Groaznic si pe Jack Spintecatorul. Filmul contine inserturi de text din Caragiale si 1001 de nopti, recitate de actrita teatrului Nottara, Crenguta Hariton.
„Cabinetul figurilor de ceara” va fi ilustrat muzical de ansamblul Einuiea, infiintat la Bucuresti in 2003 si format din Calin Torsan (fluiere traditionale, flaute drepte, clarinet, trompeta, mandolina, voce), George Turliu (voce, baglamas, kazoo, saz), Silviu Fologea (chitara electroacustica, psalterium) si Juan-Carlos Negretti (darbuka, bongos, cinel, percutii). „Prinsi in textura ideii lui Razvan, in materia fibroasa-pufoasa-viscoasa-rugoasa a hirtiei lui mesterita cu miinile, patru muzicanti vor ilustra un film mut. Intr-un spectacol la locul de munca”, sustine Calin Torsan, care este si bibliotecar la Muzeul Taranului Roman.
Atelierul de Carte este un proiect demarat in anul 2002 de Razvan Supuran pentru revitalizarea si conservarea unui mestesug ce sta la fundamentul culturii universale, pentru promovarea unui tip de cultura originara, pentru o biblioteca publica realizata traditional. In 2005, Atelierul de Carte se muta la Bucuresti si participa la diferite evenimente: expozitii, tirguri, licitatii. Intr-un continuu iures al creatiei, Razvan experimenteaza tehnici de instalatie si colaj intre hirtia manuala si alte tipuri de materiale (lemn, fier, pinza etc.) si definitiveaza retete pentru sculptura, mulaj si turnare. Din 2008, Atelierul de Carte incepe parteneriatul cu Muzeul Taranului Roman: integrarea hirtiei manuale in sala Hrana (proiectul Horia Bernea), pornirea seriilor de cursuri de hirtie manuala, legatorie si tipar manual.