Intr-o era in care vanzarile de discuri sunt tot mai mici, streaming-ul a fost privit drept „gura de oxigen“ a unui sector in criza. Analistii BPI si-au exprimat regretul ca explozia vizionarilor si a traficului pe retelele de streaming video nu a fost urmata si de o redistribuire financiara echitabila pentru artisti. Cifrele vorbesc de la sine: o crestere de 82% a streaming-ului audio a permis o crestere a veniturilor de 69%, in vreme ce cresterea streaming-ului video (88%) a dus la o crestere a veniturilor de doar 0,4%.
Practic, streaming-ul video (in special YouTube) le-a adus artistilor britanici 31,5 milioane de euro, o suma inferioara vanzarilor de viniluri (32,4 milioane de euro), care reprezinta doar 2% din consumul de muzica din Regatul Unit.
In martie 2016, Kenny Grames, patronul si fondatorul Casei de discuri PIAS, era si el revoltat de situatie: „Ce face YouTube, care nu plateste nimic caselor de discuri si artistilor, este un adevarat scandal. Noi primim 0,3 centime pe stream de la Spotify, iar de la YouTube de zece ori mai putin. Iar suma asta trebuie apoi sa o impartim intre distribuitor, casa de discuri si artist“.