Expozitia „Intimitatea unei colectii” dezvaluie frumusetea icoanelor pictate pe sticla, fragmente de marturisire prin culoare, linie, semn, simbol, traditie si, mai presus de toate, credinta, si relatia intima a pictorului-iconar cu lumea sfintilor. Totodata, in discursul expozitional, se intrepatrunde, nu intimplator si relatia apropiata dintre muzeograf sau omul de muzeu si colectia de icoane, pe care o „gateste” inspre dezvaluire, cu bucurie, publicului-cititor si iubitor de arta populara. Publicul sibian este invitat sa priveasca icoane vechi, unele purtind semnaturi cunoscute, altele datate, icoane de tezaur, cu diferite teme iconografice, dar toate pastrind frumusetea si seninul sufletesc al taranului roman.
„Despre albul ingerilor” propune o imagine metaforica a lumii ingerilor, asemenea unui timp de trecere si asteptare a Invierii. Cu o colectie de camasi femeiesti si barbatesti, ii vechi apartinind Muzeului „ASTRA”, nu intimplator in numar de 33, se deseneaza scenografic o lume diafana de ingeri, aceste „fapturi” de legatura intre lumea materiala si imateriala, intre Pamint si Cer, intre omul timpului si al spatiului si Dumnezeu cel Vesnic. Exista in drumul ideatic al expozitiei anumite opriri, conturate de icoane pictate pe sticla, de la „BunaVestire” la „Punerea in mormint” sau „Plingerea…”. Icoanele sint si aici, in catacombele expozitionale ale muzeului, ferestrele de descatusare, bucurie a eliberarii interioare, a marturisirii Adevarului, a daruirii darului, a seninului sarbatorii.