In Austria, istoria artei a fost dintotdeauna preocupata de traditiile si caracteristicile specifice propriei tari. Folosirea noilor mijloace multimedia, a noilor tehnologii artistice, au facilitat elaborarea unui limbaj imagistic autonom si concentrarea asupra unor teme specifice gravitind in jurul conditiei umane.
Marile incertitudini determinate de confruntarea cu teroarea nazista, amenintarile fundamentale ale individualitatii prin globalizare si transformarea valorilor intr-o lume tot mai dezumanizata, anxietati si evadari – toate acestea determina in constiinta omului modern sentimentul de „fragilitate a existentei”.
Fotografiile creeaza asadar imagini sau secvente ce semnaleaza izolarea individului, vestesc indiferenta care a cuprins existenta, stau marturie pentru cautarea propriului eu si pentru sondarea existentialului. Acestor demersuri artistice le sint juxtapuse abordari contemplative ale refugierii intr-o idila casanta, ale impresiei de labilitate a propriei identitati, ale respingerilor intuite in alcatuirea noii viziuni asupra omului: de ce insusiri trebuie sa dispuna individul pentru a putea corespunde exigentelor viitorului? Ce rol pot juca arta si contemplarea ei in acest context, si ce lumi se formeaza in jurul nostrum intr-un timp al incertitudinii?
Fragilitatea existentei reuneste fotografii si lucrari video semnate de Iris Andraschek, Sabine Bitter / Helmut Weber, Guenter Brus, Carola Dertnig, Johannes Deutsch, Peter Dressler, Valie Export, Bernhard Fuchs, Seiichi Furuya, Dorothea Golz, Manfred Grubl, Ilse Haider, Ralf Hoedt, Frantz Hubmann, Paul Kranzler, Paul Albert Leitner, Michael Mauracher, Inge Morath, Michaela Moscouw, Hanns Otte, Constanze Ruhm, Eva Schlegel, Werner Schrodl, Rudolf Schwarzkogler, Otmar Thormann, Harry Weber, Manfred Willmann si Anita Witek.
Lucrarile provin din colectiile Muzeului de Arta Moderna din Salzburg si ale Ministerului Invatamintului, Artei si Culturii. Expozitia va ramine deschisa pina pe 16 august.