Evenimentul va debuta cu o dezbatere sub forma de masa rotunda pe tema identitatii orasului. Dupa ora 14.00, cultura si arta „vor iesi in strada” cu muzica, fotografii, momente de teatru tip performance, street-art si animatii stradale cu trupe de catalige si spectacole improvizate de pantomima, care vor acoperi traseul Piata Avram Iancu – Bulevardul Eroilor – Palatul Banffy – Piata Muzeului. Seara se va incheia cu o serie de proiectii de imagini care „surprind” viata Clujului.
Personajul principal este publicul clujean, invitat sa se implice activ si afectiv in manifestarile proiectului: sa se alature proiectului prin actiuni artistice, sa iasa pe strazile din centru, sa-si exploreze orasul, sa-i descopere comorile, elemente de patrimoniu cu istoria si legendele fiecaruia, sa se bucure de Cluj! Mai mult, clujenii vor fi provocati sa isi exprime aprecierea fata de propriul oras prin implicarea in actiuni instantanee de flash-mob cu panouri care formeaza un puzzle reprezentind obiective culturale din Cluj. Informatiile despre istoria si farmecul obiectivelor culturale vor fi resuscitate sub forma unor fise si carti postale impartite publicului si panouri mobile. Detalii despre proiect se gasesc pe www.clujularefarmec.ro si pe www.performanta-cultura.ro.
Actiunile din 16 iulie sint o prima etapa dintr-un program mai amplu pe care Asociatia pentru Performanta si Cultura intentioneaza sa le desfasoare pe tema identitatii Clujului. „Ne bucuram sa putem lansa actiunile «Clujul are farmec», dupa aproape doi ani de pregatiri. Desi incepem printr-un proiect cu buget foarte mic, gratie finantarii primite de la AFCN, sintem increzatori ca publicul va recepta foarte bine initiativa noastra si va participa activ la manifestari. Abordarea este una neconventionala, care sa stirneasca interesul si implicarea clujenilor fata de propriul oras”, declara Adina Pasca, presedinte APC.
Una dintre realizarile proiectului este promovarea obiectivelor Clujului pe unul dintre cele mai mari portaluri internationale independente in domeniul turismului – Zoover. Prezent in SUA si in 15 tari europene, site-ul beneficiaza de aproximativ 300.000 de vizitatori unici pe zi.