La scara istorica, formarea gusturilor si apoi manipularea lor s-a putut infaptui prin manevrarea abila a unor succesiuni de imagini la care, dincolo de imaginatie, trebuie pusa in valoare deplina investitia. Numele firmei devine renume prin armonizarea fatadei cu un slogan comercial care trebuie sa capteze, sa convinga si sa fidelizeze cumparatorul. Numele firmei este adesea retinut dupa ineditul fatadei, datorita ingeniozitatii formelor, detaliilor, stucaturilor, feroneriilor, culorilor. Apoi vin numele, sloganul, reclama. Se stie cum trebuie sa arate o cafenea sau o pasmanterie; o barbierie sau o ceaprazarie; fatada unei banci sau intrarea intr-un hotel. Astfel s-a nascut ideea de design – si prin acesta s-a dezvoltat o continua competitie catre variatie, pentru a deosebi un tip de inevestitie de alta.
Investitia in istorie a fost intotdeauna o chestiune de atitudine, iar aceasta suma de comportamente a fost sustinuta printr-o imagine eficient construita: reclama.
Reclama nu are doar scopul de invitare, de captare a bunavointei, un ante factum convingator sau atragator. Ci mai are si rolul de a educa prin informare cit mai completa si pertinenta asupra tipului de magazin si varietatii produselor sale atit de folositoare in toate zilele. Adesea, in trecut, multe dintre reclame descriau gama produselor comercializate sau fabricate, dar si importanta lor in viata cumparatorului. Era dialogul aniticipat care se consuma aproape intotdeauna intre cumparator si vinzator sau negustor, in interiorul magazinului. Astazi reclama doar invita, adesea agresiv, cu o informare laconica, folosind mai mult manevrarea unor simboluri stilizate decit cuvintul scris, chiar redus la un slogan, cel putin atractiv prin originalitate.
Programul Free Academy, finantat de Administratia Fondului Cultural National, isi doreste sa fie o platforma informationala, o alternativa informala la sistemul educational romanesc.