Obiectivul principal al proiectului este promovarea poeziei contemporane europene prin metode mai putin uzitate. Campania se desfasoara anul acesta in perioada 15 septembrie – 11 octombrie. Textele unor poeti din Romania, Marea Britanie, Franta, Portugalia, Irlanda, Grecia, Austria sint afisate, timp de o luna, in original si in traducere in limba polona, in vagoanele si statiile de metrou, pe locurile indeobste utilizate pentru reclama. De asemenea, in citeva dintre statiile metroului din Varsovia sint plasate bannere, imprimate cu versurile respectivilor poeti.
Dintre poetii romani, fac parte din campanie Ioan Es. Pop, Simona Popescu si Claudiu Komartin.
„Metropoezia” este o campanie de anvergura, realizata sub egida EUNIC Varsovia, de promovare a poeziei europene in rindurile publicului larg varsovian. British Council, Institutul Cartii, Institutul Camoes si Institutul Cultural Roman sint principalii organizatori. Campania, aflata la a doua editie, sta sub patronajul Hannei Gronkiewicz-Waltz, primarul Varsoviei.