PROGRAM
6 Octombrie, 19.00
Alex Mirutziu in dialog cu Razvan Ion : HEAVEN KNOWS I FEEL MISERABLE TODAY
O discutie despre arta, queer policy, sexualitate, politica, Romania, Anglia si celelalte povesti.
„Nu am uitat toate imaginile romantice ale iubitilor, eroilor, jucariilor si fetisurilor. Eu sint pe deplin constient ca tacerea e tensiune. In tacere tipatul doare, devine constient, fanatic. Ceea ce ma provoaca e imposibilitatea de a-mi gasi interioritatea din afara, de a-mi putea inventa o locuire, un spatiu necesar.” (Alex Mirutziu)
Alex Mirutziu, Standing here with you, black and white laser copy print, 21×29,7 cm, 2000. Courtesy of the artist.
„Mirutziu propune o reinventie a abuzului prin propria sa re-interpretare si recontextualizare a situatiei sale. In lume. Aceeasi care l-a abuzat si continua sa o faca, precum si el o face. Este un joc erotic cu societatea, un schimb seminal intre prada si pradator, un joc al vinatorii, un scurt eseu vanatoresc.” (Razvan Ion)
Alex Mirutziu (n. 1980, Sibiu) este un artist roman care lucreaza transdiciplinar, utilizind scrierea conceptuala, performance, fotografie, instalatie video. Interogheaza procesele sociale folosind referinte personale. A studiat la Universitatea de Arta din Cluj, University of Huddersfield, Marea Britanie si University of Fine Arts, Cuenca, Spania. Detine un master in dramaturgie si teatru fizic la University of Huddersfield. Lucrarile sale au fost expuse printre altele la Liverpool Biennial 2008, Optica Madrid, International Festival of French Theatre, GayWise Festival, Magmart – International Video Art Festival, Cum2Cut Film Festival, Pavilion Unicredit si a fost selectat pentru Bucharest Biennale 2010.
7 Octombrie, 19.00
Sebastian Moldovan in dialog cu Razvan Ion : O ROSIE ARE INTOTDEAUNA NEVOIE DE UN BASTON
„Gradina ta de rosii, dorinta ta de a crea un spatiu de creatie divina, planta careia nu ii poti controla evolutia, tu care exploatezi aproape obsedant perfectiunea in instalatiile si obiectele tale. Pare nevoia de a lasa macar o data la voia intamplarii dezvoltarea operei tale. insa te opresti la proiect, la schita de ansamblu. Va deveni pina la urma o realitate curajul subconstient al lipsei de control?
Spatiul de creatie divina este pentru mine un spatiu de rearanjare (divin de naturala) a elementelor intr-un sistem. Il gasesc benefic pentru ca pot sa invat despre aceasta rearanjare si pot sa intervin / interactionez cu ea – pina la urma asta fac eu ca artist: rearanjez elemente in diferite sisteme – constient de numarul infinit de interactiuni intre parti, constient ca nu pot sa le controlez sau macar sa le cunosc pe toate. De aceea tind sa ma intorc la o lucrare de multe ori inainte sa spun gata. Pe de alta parte, am inteles un lucru foarte important: daca e sa compar o lucrare cu un sistem ale carui elemente interactioneaza, atunci e destul sa gasesc un numar (mic) de elemente pe care le pot controla, sa alcatuiesc sistemul si sa-i dau drumul in lume – el urmind sa evolueze in modul cel mai natural, interactionind cu alte sisteme – vezi public, critica, vanzari, notorietate sau cutremure si inundatii.. Asta e teoria mea care se verifica cu «End of Paris» – lucrarea m-a parasit de cativa ani si a evoluat in directii pe care nu le-am dictat si poate nici nu le cunosc.”
(Extras dintr-un dialog realizat de Razvan Ion cu Sebastian Moldovan pentru PAVILION – journal for politics and culture, 2009)
Sebastian Moldovan, Sketch for the „Walking Sticks”, ball point pen, pencil, A4, 2009. Courtesy of the artist.
Sebastian Moldovan (n.1982, Baia Mare) este un artist roman interesat de cercetarea urbana si sociala. A studiat la Universitatea de Arta si Design in Cluj, Romania si la L’Ecole Regionale des Beaux-Arts, Nantes, Franta. Printre expozitiile la care a participat se numara Comfortably Numb, Kultur Kontakt, Vienna (2006), Dada East? The Romanians of Cabaret Voltaire, Cabaret Voltaire, Zurich (2006 – 2009). A expus in bienale importante precum Bucharest Biennale, Prague Biennale si Haifa Biennale.
Dialogurile sint parte a proiectului „Exploring the Return of Repression”, curatoriat de Razvan Ion. Expozitia poate fi vizitata pina pe 22 noiembrie 2009, la PAVILION UNICREDIT.