Cum alegerea lui Donald Trump i-a traumatizat in asemenea masura pe cei de alta orientare politica, incat a facut sa creasca intr-un mod considerabil vanzarile romanului 1984, compania Hudson Theatre s-a gandit ca vremurile sunt numai bune pentru o adaptare teatrala a faimoasei distopii a lui Orwell. Cu atat mai mult cu cat Kellyanne Conway, consiliera lui Trump, a mai starnit publicul cu faimoasa definitie a minciunii ca „fapte alternative“, facand involuntar si mai multa reclama universului concentrationar din roman.
Primirea piesei, scrie „The Hollywood Reporter“, a fost groaznica. Nu din cauza calitatii spectacolului – regizorul Robert Icke a fost recompensat cu UK Theatre Award si Liverpool Arts Award in 2014. Nu, problema a fost efectul spectacolului asupra publicului.
In noua viziune regizorala, pe scena actorii imping realismul la extrem in timpul scenelor de tortura: electrocutari, sange care tasneste, sobolani, nimic nu este evitat. Cu consecintele de rigoare si asupra actorilor: Tom Sturridge, interpretul lui Winston Smith, si-a spart nasul la premiera, Olivia Wilde a plecat acasa cu o fractura de coccis dupa o repetitie.
Printre spectatori, soc si groaza: unii au lesinat, altii ar fi vomitat. In cateva ocazii s-a lasat cu incaierari in sala, ducand la interventia politiei. Teatrul Hudson a fost silit sa angajeze agenti de securitate pentru a mentine ordinea la spectacole. „Daca oamenii nu suporta ce se petrece pe scena, au dreptul sa plece“, a comentat regizorul Robert Icke. „Dar daca sunt socati de o piesa de teatru, atunci inseamna ca nu citesc presa. Realitatea este cu mult mai cumplita.“