Abia în acest an piese pop clasice precum Take on Me de A-h, Smells Like Teen Spirit a trupei Nirvana sau Zombie a celor de la Cranberries vor ajunge în clubul foarte restrâns al pieselor care trec de 1 miliard de vizionări pe platforma YouTube.
Pentru cântecele din „era 2.0“, depășirea barierei de 1 miliard este ceva banal, după cum dovedesc piese precum Despacito (6,5 miliarde de vizionări), Uptown Funk (3,7 miliarde) sau Shape of You (4,4 milliarde). Este o performanță, în schimb, foarte rară pentru o piesă care a devenit hit înainte de explozia internetului. Din acest club făceau parte până acum doar trei hituri clasice: Bohemian Rhapsody de Queen, și două piese Guns N’ Roses, November Rain și Sweet Child O’ Mine. Alte piese hituri precum Thriller și Billie Jean semnate de Michael Jackson sau Vogue al Madonnei vor mai avea nevoie de multe luni de vizionări pentru a ajunge în „club“.
Succesul tardiv al unor astfel de hituri pe YouTube este parțial explicat prin readucerea lor în atenția publicului de astăzi. De exemplu, Take on Me apare într-o scenă-cult din filmul La La Land, în filmul Ready Player One sau în serialul Stranger Things. La fel, Bohemian Rhapsody, lansată în 1975, a cunoscut vieți „noi“ după ce a apărut în 1992 într-o scenă cult din filmul Wayne’s World, la doar câteva luni după decesul lui Freddie Mercury, apoi în 2008, într-o parodie realizată de Muppets, și, mai nou, în filmul cu același titlul, care s-a bucurat de un uriaș succes în întreaga lume.
„Fiindcă astfel de piese sunt simbolice pentru epoca în care au fost lansate, pentru că este imposibil să nu te gândești la anii ’90 atunci când auzi Smells Like Teen Spirit sau la anii ’80 când auzi Take on Me, acest cântece devin artefacte culturale la care nu te poți împiedica să revii la ele, mereu și mereu“, scrie „Slate“.
Lansată în Anglia în 1984, Take on Me, piesa de debut a trioului norvegian A-ha, s-a vândut în numai 300 de exemplare.
Remarcată de un angajat de la Warner Records și relansată, piesa ajungea în câteva luni în fruntea topurilor din 36 de țări, propulsată și de videoclipul realizat de Steve Barron. „Un clip absolut revoluționar, poate cel mai creativ clip realizat vreodată“, spune regizorul Russell Mulcahy, cel ale cărui clipuri au fost parțial responsabile pentru succesul trupei Duran Duran.