Baietii, care nu ar fi acceptat nici in ruptul capului ca puterea vreunui personaj feminin este mai cool, se orientau spre foc sau pamint. Insa cu totii cadeam de acord fara prea multe dispute ca cel mai tare este Captain Planet, supereroul care apara Pamintul, nascut din puterile combinate ale celor cinci personaje din diverse colturi ale lumii.
In lupta cu incalzirea globala
Ceea ce nu stiam noi pe atunci era ca eram ecologisti de avangarda. Ani mai tirziu, lupta pentru mediu dusa de cei cinci copii cu inelele lor cu puteri magice avea sa fie discutata la Davos, sa stirneasca suficiente proteste cit pentru a irosi o cantitate impresionanta de oua la diverse intilniri ale Organizatiei Mondiale ale Comertului si sa fie tema unor campanii electorale spectaculoase.
Momentul nu a fost niciodata mai potrivit decit acum. Asa ca, de saptamina aceasta, seria Captain Planet a fost reluata pe site-ul www.mnn.com (Mother Nature Network), un site pentru activism ecologic de mare succes. Conform producatoarei – de atunci si de acum –, publicul vizat il reprezinta fostii fani ai trupei planetare, adunati pe Facebook intr-un grup impresionant de 170.000 de membri, cu virstele intre 18 si 26 de ani.
Si tocmai pentru ca personajele provin de pe cinci continente, iar la vremea lor desenele au fost transmise in peste 150 de tari, vor sa impinzeasca spiritul Planet din nou pe tot globul, apoi sa ajunga la copiii de 12 ani, apoi la cei de noua ani si asa mai departe.
Primul episod este deja online, impreuna cu interviuri ale producatorilor, citeva schite pentru un film Captain Planet niciodata realizat si un clip cu melodia de pe generic, inscriptionata pe cel mai vechi suport din lume: memoria tuturor celor care urmareau, zi de zi, bataliile contra poluarii, efectului de sera, despaduririi etc. Cite un episod nou va aparea in fiecare zi, pe www.mnn.com.
Cowabunga
La rindul lor, Testoasele Ninja se intorc, fara a fi disparut de fapt niciodata. Leonardo, Raphael, Michelangelo si Donatello au implinit anul acesta 25 de ani. Virsta la care Michelangelo (cea mai glumeata si mai relaxata testoasa din lume) a decis ca este timpul sa aiba propriul sau blog, de pe care ne saluta cu al lui Cowabunga.
La 25 de ani, testoasele se pregastesc sa apara intr-un nou joc video si isi lanseaza o editie de colectie pe DVD si pe Blue-Ray.
De la crearea lor, in 1984, ca personaje de benzi desenate si pina astazi, Testoasele Ninja au gasit mereu o modalitate de a vorbi pe gustul noilor generatii de copii: au aparut ca figurine, in jocuri video, in filme, in seriale TV si in trei seriale de desene animate in care au fost pe rind simpatice si vesele, manga si singeroase, intunecate si 3D.
Cu toate acestea, imaginea emeblematica a testoaselor ramine cea pe care copiii au cunoscut-o in desenele animate difuzate intre anii 1987 si 1997 in Statele Unite, respectiv dupa Revolutie la noi.