Din dorinta de a satisface exigentele publicului din Capitala, Teatrul German de Stat din Timisoara se intoarce dupa un an si jumatate la Bucuresti cu patru dintre cele mai recente productii ale sale: „Alba ca Zapada si cei sapte pitici”, „Cintareata cheala”, „Ultimul incendiu” si „Pool. No water”. Toate spectacolele vor fi traduse in limba romana.
ALBA CA ZAPADA SI CEI SAPTE PITICI
Miercuri, 27.05.2009, ora 11.00
Un musical-basm de Simona Vintila (libretul) si Ilie Stepan (muzica), dupa Fratii Grimm. Regia: Simona Vintila.
Textele cintecelor: Dana Borteanu; Coregrafia: Helen Ganser (Opera Romana Timisoara). Decorul si costumele: Geta Medinski (Teatrul National Timisoara). Interpreteaza: Simona Vintila, Boris Gaza, Dana Borteanu, Radu Vulpe, Daniel Ghidel, Daniela Torok, Horia Savescu, Ina Ionescu, Ramona Olasz, Iosif Csorba, Tatiana Sessler, Isolde Cobet, Andrea Nistor, Olga Torok, Anne-Marie Waldeck, Armand Preda, Alexej Cobet.
Musicalul-basm „Alba ca Zapada si cei sapte pitici” si-a cistigat aprecierea publicului mic si mare inca de la premiera umplind silile de spectacol. Actori si studenti la actorie evolueaza pe scena, cinta, danseaza si animeaza, rapind spectatorul intr-o lume de poveste cu printese, pitici, animale vorbitoare dar si vrajitoare.
CINTAREATA CHEALA de Eugene Ionesco
Miercuri, 27.05.2009, ora 19.00
Traducere din limba franceza de Serge Stauffer. Regia: Alexandru Dabija
Decorul si costumele: George Petre. Distributia: Radu Vulpe, Ioana Iacob, Rares Hontzu, Isolde Cobet, Olga Torok, Boris Gaza.
Dl si dna Smith schimba vorbe despre lucruri fara relevanta, fara sa reuseasca in fapt sa comunice. Sosesc sotii Martin, care constata, in cursul unei discutii la fel de absurde, ca sint casatoriti unul cu altul. Treptat, dialogul este inlocuit de propozitii fara sens, de cuvinte si in fine de sunete. Aceasta prima lucrare a lui Ionesco, ce aduce in prim-plan absurditatea existentei cotidiene, este cea mai mult jucata piesa din teatrul universal contemporan, acest spectacol fiind si prima montare a regizorului Alexandru Dabija la Timisoara.
ULTIMUL INCENDIU de Dea Loher
Joi, 28.05.2009, ora 19.00
Premiera pe tara. Regie: Cornelia Crombholz (Berlin)
Decorul si costumele: Bernd Schneider (Berlin); Coordonare vorbire scenica: Onno Grohmann (Stuttgart); Light Design: Lucian Moga. Distributie: Ioana Iacob, Rares Hontzu, Ida Jarcsek-Gaza, Simona Vintila, Andrea Nistor, Horia Savescu, Radu Vulpe, Georg Peetz.
Un baiat a fost ucis. A fost un accident, caruia i-a fost martor doar un soldat strain, unul dintre cei care au venit „de departe”, din razboi. Dar ceva nu e in regula cu el. In curind, relatiile locuitorilor din cartier se vor altera, existentele lor fiind supuse unor noi pericole si orice speranta asupra unei vieti mai bune dispare cu fiecare scena.
Dea Loher, una dintre cele mai importante autoare contemporane, „scrie despre intimplarile de la marginea societatii, despre rani si despre compromisurile acelora care traiesc la limita realitatii si perceptiei noastre sociale”, dupa cum se spunea recent in discursul de Laudatio pentru autoarea Dea Loher cu ocazia decernarii Premiului pentru Literatura al Fundatiei „Preusische Seehandlung”.
POOL. NO WATER de Mark Ravenhill
Vineri, 29.05.2009, ora 19.00
Premiera pe tara. Regia: Alexandru Mihaescu
Decorul si costumele: Bagoly Zsuzsanna; Coreografia: Javier Opazo (Berlin); Video: Levente Kozma & Alexandru Mihaescu. Interpreteaza: Christine Cizmas, Ioana Iacob, Ramona Olasz, Horia Savescu, Radu Vulpe.
O artista de renume sare intr-o piscina fara apa si ajunge in coma la spital. Pentru grupul de prieteni, corpul mutilat al femeii va reprezenta punctul de plecare pentru crearea unei opere de arta. Ei vor urmari cu aparatul foto luni in sir evolutia bolii, „miracolul vindecarii”, cu gindul la faima viitoare. Sint chinuisi de sentimentele contradictorii, granita dintre iubire si ura, fericire si disperare, ciuda si dispret dovedindu-se a fi foarte subreda.
Textul experimental al lui Mark Ravenhill, autor dramatic britanic contemporan, problematizeaza subiecte tabu precum moralitatea actului artistic, succesul, pragmatismul si prietenia in arta sau consumul de droguri.