Acestia sintem noi, bloggerii. Sau, in fine, majoritatea.
Un studiu dat publicitatii in luna iulie de Pew Internet & American Life Project
permite trasarea unui portret-robot ce nu coincide mai deloc cu imaginea
stereotip a bloggerului. Citeste raportul in format *.pdf aici.
- Doar 54% au sub 30 de ani, ceea ce inseamna ca blogosfera nu este populata
doar de pustimea care isi imparte timpul intre eseuri vibrante despre propria
viata si jocuri care te invata cum sa decapitezi o persoana in 30 de
feluri. - 34% din bloggeri se considera jurnalisti, dar 65% nici nu aspira, nici nu
considera ca munca lor i-ar indreptati la acest statut. Desi mass-media au
imbratisat expansiunea blogosferei, acordindu-i in mod omogen statutul unui
„altfel de jurnalism”, adevarul este ca bloggerii sint doar oameni care
comunica. Ceea ce ii face jurnalisti sau nu este ce anume comunica. - Bloggerilor le place sa scrie, pur si simplu, despre viata. Conform
sondajului, cele mai importante motive care ii determina pe bloggeri sa scrie
sint: dorinta de a se exprima intr-un mod creativ (52%), impartasirea
experientelor personale (50%), informarea celor dragi despre ce e nou (37%).
Urmeaza, in topul motivelor, dorinta de a impartasi cunostintele lor si altora
(34%) si ambitia de a-i motiva pe altii sa actioneze intr-un anumit mod
(29%). - Doar 8% dintre ei cistiga bani de pe urma blogului.
- Bloggerii sint oameni foarte informati: 95% citesc stirile de pe Internet,
iar 71% dintre ei fac acest lucru in fiecare zi. - Intrebati despre preferinta pentru neutralitatea stirilor, 45% dintre
bloggeri au raspuns ca prefera sa obtina informatii de la surse care nu inclina
spre nici un punct de vedere, 24% sustin ca citesc stiri care se opun propriului
punct de vedere, in timp ce doar 18% citesc stirile care corespund asteptarilor
lor. - Pentru majoritatea, blogul este un hobby, si nu o obsesie. 44% considera
blogul ca „o simpla activitate, care nu imi consuma foarte mult timp”, alti 40%
ii spun pur si simplu un „hobby”. Doar 13% isi actualizeaza blogurile zilnic,
acelasi procent fiind valabil si pentru respondentii sondajului care au
marturisit ca blogul este o parte importanta a vietii lor.
Studiul, realizat pe baza sondajelor telefonice si monitorizarii directe a
unor bloguri, se refera in mod exclusiv la blogosfera americana. Cercetarea a
relevat si cresterea numarului de autori de bloguri – 12 milioane de americani
au propriul blog si 57 de milioane de americani citesc bloguri.