„Portret” – 2006
E surd. A surzit de cit s-a tipat la el de-a lungul timpului. Acum ii priveste pe ceilalti ca si cum ar privi un film mut. Ceilalti si-au pierdut vocea de atita tipat. Continua sa strige mut. In ziua aceea le-ar fi explicat totul, dar a lesinat inainte sa poata scoate un cuvint.
„Portret” – citeva povesti despre vina, incapacitatea de a ierta si relatii pline de reprosuri, avind ca sursa indepartata de inspiratie lumea lui Dostoievsky. Spectacol premiat cu Sazka Award la „Discovery in Dance” in 2007.
„Luna Plina” – 2008
La miezul noptii, Eva, Atlas si Mos Craciun au descoperit Pomul Cunoasterii Binelui si Raului, cu fructul interzis si sarpele generos. Fiind extenuati dupa lunga calatorie, cei trei calatori doresc sa manince marul la cina, dar fructul dispare misterios in ceruri si astfel ei nu vor cunoaste niciodata ce este binele si raul. Co-existenta lor va continua sa fie dominata de nesfarsita confuzie, haos si lipsa de reguli. Atmosfera si estetica spectacolului sint inspirate din opera fotografului Gregory Crewdson.
„In «Luna Plina», coregrafa se avinta cel mai departe in cautarea esentei personajelor si relatiilor dintre ele. Deja am putut privi in «Portret» purismul si robustetea cu care construieste situatiile – nici o miscare, nici o privire superflua, nici o rasuflare nu este risipita. Ca si cum si-ar inveli in mod ermetic lucrarea in sistemul unui limbaj de computer.” (Jana Navratova – Dance Zone)
Ioana Mona Popovici traieste si lucreaza in Praga, iar majoritatea creatiilor care i-au adus consacrarea sint realizate in afara spatiului romanesc. A absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”, iar in 1998 a absolvit Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti, sectia Coregrafie.
A lucrat ca dansatoare cu Karine Ponties, Sarah Bild, Frederique Lescure si Petr Tyc. Intre 2000 si 2004 a fost membra a companiei internationale Charles Linehan, unde a dansat in „Santa Pod”, „Speak, Memory”, „Number Stations” si „New Quartet”.
Piese proprii: „Walk in a Circle” (1996), „From Nowhere to Everywhere” (1997), „The Outlaws” (1999), „Buy a Soup Get One For Free” (2001), „Breath, Shadow, Nothing” (2002), „Requiem For a Dog” (2002), „The Chair” (2003), „Remote Edens” (2005), „Portrait” (2006), „Carmen Miranda is dead” (2007), in colaborare cu coregrafii Fracisca Sazie, Luis Guerra si Rafael Alvarez, in cadrul proiectului „Colaboratorio” in Brazilia, „Work in Regress” (2007), „Luna Plina” (2008).
Pentru trei dintre spectacolele sale a fost nominalizata „Tinar coregraf de urmarit” de catre revista germana BalletTanz. In 2007 a primit premiul Sazka – „Discovery in Dance” pentru spectacolul „Portrait”. In 2006 a colaborat cu International Theatre Studio „Farm in The Cave”, Cehia. Ultimele sale spectacole, „Requiem For a Dog”, „Portrait” si „Work in Regress”, au fost prezentate pe scene si in festivale importante din Europa si USA. Recent a luat parte la o serie de rezidente coregrafice in Brazilia, Portugalia si Coreea de Sud.