Vânzările discurilor „tradiționale“ sunt pe punctul de a depăși vânzările CD-urilor pentru prima oară în ultimii 33 de ani,
anunță Recording Industry Association of America, deși în continuare 80% din încasările industriei muzicale provin din streaming.
Noul succes al vinilurilor nu este o surpriză pentru adepții lor. Discul de vinil revine în forță, iar vânzările lor, ediții noi sau discuri vechi, pe eBay, au înregistrat o creștere de 131,8% între 2011 și 2012 și încă una de 18,5% în 2017. Odată cu numărul vinilurilor vândute a crescut și prețul lor: dacă un vinil costa în medie 4,8 dolari în 2007, zece ani mai târziu ajungea să coste 28,40 de dolari.
Această popularitate pare a fi un răspuns la consumul sporit de muzică în streaming, este de părere un director al magazinului de muzică Reverb, în vreme ce Mara Kuge de la Superior Music Publishing crede că schimbarea de gust are legătură șu cu „estetica unui album pe vinil“. „Dacă vrei să colecționezi muzică, atunci o să preferi cel mai cool ambalaj, care este, aproape întotdeauna, vinilul“, spune ea. De asemenea, un factor important în succesul vinilului este faptul că, în opinia majorității, calitatea sunetului este superioară. De asemenea, experții au constat că, în foarte multe cazuri, descoperirea unui artist sau a unei melodii pe un serviciu de streaming gen Spotify duce și la achiziționarea în format vinil.