Sondajul, realizat telefonic cu peste 1000 de respondenti, are rezultate mai pesimiste decit altele, de acelasi gen: doar 5% dintre americani citesc bloguri mai mult de cinci ori pe saptamina, un sfert dintre tineri citesc bloguri cel putin o data pe saptamina, in timp ce batrinii de peste 65 de ani navigheaza pe paginile cu bloguri doar in proportie de 3%. Cu toate acestea, bloggerii nu par deloc descurajati. Conform ultimei monitorizari Tehnocrati, in lume exista 52 de milioane de bloguri, iar in fiecare secunda sint publicate alte 19 noi insemnari.
Ziarele de pe Internet tin pasul cu trendul general. Reporterii scriu bloguri si podcasturi, cititorii au acces la stiri prin RSS si le comenteaza pe forumuri sau direct la sfirsitul articolului. Scopul final este acela de a-l incuraja pe cititor sa se transforme din public pasiv al stirii in autor al informatiei.
Cum era si de asteptat, ziarele americane s-au adaptat noilor tehnologii mult mai rapid decit cele europene sau asiatice. In urma publicarii unei cercetari realizate pe baza prezentei pe Internet a celor mai bune 100 de ziare americane, bloggerii din lumea intreaga au realizat si dat publicitatii studii asemanatoare relevante pentru tara lor. In Italia, o tara cu aproximativ 18 milioane de utilizatori Internet, mai bine din jumatate din ziare cer un nume de utilizator si o parola pentru accesarea continului ziarului. Chat-ul, banala rubrica dedicata celor mai citite articole sau posibilitatea de a comenta continutul ziarului sint aproape inexistente.
Cele mai aproape de performanta americana ajung primele 11 ziare din Marea Britanie. „The Guardian” conduce plutonul avangardistilor, oferind pe site-ul sau toate serviciile inimaginabile: feed RSS general si pe sectiuni, inregistrari video, audio, podcasturi, bloguri de jurnalisti, comentarii pentru orice continut editorial, forumuri si link-uri spre alte bloguri.
Un studiu similar dedicat ziarelor japoneze arata ca prioritatea acestora este realizarea unei editii accesibile prin intermediul telefonului mobil. Japonezii sint foarte activi si in domeniul postarii unor materiale video pe Internet, in schimb blogurile nu se bucura de foarte mare popularitate.
Cu toate ca stirile de pe bloguri nu stau bine in privinta audientelor de masa, specialistii sustin ca acestea nu trebuie neglijate, deoarece au rolul de a-i influenta pe cei care, la rindul lor, influenteaza.