Mulți sunt cei care au remarcat abundența seriilor și filmelor de animație japoneză în oferta serviciului de streaming Netflix, o ofertă foarte bogată care îi miră pe mulți, mai ales că aceste producții nu prea au succes în cinematografele occidentale atunci când (și dacă) sunt difuzate. Pentru specialiștii francezi (în special în Franța aceste producții sunt foarte prizate pe Netflix, dar și în țările anglo-saxone), succesul animației japoneze nu este surprinzător. „Publicul-țintă mondial al celor de la Netflix este format, în special, de cei între 25 și 40 de ani, adică exact generațiile care au crescut cu seriale anime la TV, precum Dragon Ball sau Pokemon, sau cu manga“, explică Matthieu Pinon, autor al volumului Un siècle d’animation japonaise. „Altfel spus, acest public este un public informat care, înainte de apariția platformelor oficiale, era obișnuit cu descărcările ilegale de anime, sigura lui sursă de acces la acest tip de producții. Forța Netflix a fost să anticipeze și să satisfacă această cerere. S-a îndreptat spre anime acum 4-5 ani, evaluând faptul că această cultură anime/ manga este profund ancorată în cultura populară mondială.“
Interesul Netflix pentru anime pare să fi reprezentat o gură de oxigen și pentru producătorii japonezi de astfel de producții, sectorul de animație nipon fiind în pierdere de viteză de ceva ani.
Dincolo de anime, Netflix este unul dintre cei care au câștigat masiv în această perioadă de pandemie. Forțarea publicului în izolare la domiciliu s-a tradus pentru celebrul serviciu de streaming într-o creștere cu 15,8 milioane de abonați în primul trimestru al anului 2020, adică numai până în martie, mult peste cei 7 milioane de abonați la care se așteptau Netflix.
„Știm că această audiență este temporară. Ne așteptăm la o scădere a accesărilor platformei și la o scădere a acestei creșteri odată ce oamenii vor ieși din izolare. Sperăm ca acest lucru să se petreacă cât mai repede“, spune președintele Netflix, Reed Hastings, într-o scrisoare adresată acționarilor.