Un nou film cu Omul-păianjen, al treilea din seria realizată în conjuncție cu Multiversul Marvel, are premiera în această săptămână. Un film pentru al cărui succes se roagă nu numai cei de la Marvel Studios, ci și Hollywoodul în întregime.
Specialiștii cred că Spider-Man: No Way Home ar putea câștiga numai în primul weekend în săli peste 150 de milioane de dolari. O sumă normală pentru un blockbuster în timpuri normale, astăzi o adevărată performanță pentru o industrie decimată de Covid. Căci, deși cinemaul american și-a mai redresat încasările anul acesta, el este încă foarte departe de succesul cu care s-a obișnuit.
„Tot anul a fost caracterizat de un pas înainte, doi înapoi“, spune Paul Dergarabedian, analist de la societatea Comscore. „Succesul Spider-Man ar conta enorm în ecuație.“ „Ecuația“ fiind în continuare marcată de izolarea la domiciliu a publicului, închiderea sălilor de cinema și un an de premiere mai mult ratate decât reușite din punct de vedere financiar.
Primul film modern cu Spider-Man, realizat de Sam Raimi în 2002, a fost prima producție din istorie care a încasat peste 100 de milioane într-un singur weekend. Succesul lui gigantic a pavat calea pentru alte filme cu popularul erou (azi sunt nouă filme cu Omul-păianjen), dar și drumul ce a dus la construirea triumfului universului Marvel și a obsesiei actuale pentru filmele cu supereroi.
Din acest punct de vedere, Spider-Man: No Way Home este extrem de important și pentru cei de la Marvel. Deși nu o recunosc oficial, după triumful Avengers: End Game în noua serie de filme și seriale TV denumită „Faza 4“, Marvel Studios n-a mai cunoscut același succes, dimpotrivă. Recentul Eternals, de exemplu, este un eșec usturător, cum Marvel n-a mai avut parte până acum. De aceea, noul Spider-Man ar trebui să reconecteze publicul cu supereroii Marvel, deși mulți cred că acest lucru nu se va întâmpla. Un motiv ar fi acela că există prea multe filme de gen și publicul a obosit. Un altul, mai interesant, este că Marvel (și nu numai) au început să îmbibe prea mult filmele lor cu politici actuale (woke), ceea ce îndepărtează publicul.
Însă nici măcar succesul Spider-Man: No Way Home nu e suficient pentru a redresa Hollywoodul la parametrii de dinainte de pandemie, căci industria americană de filme, în goana după succese financiare fantastice, a ajuns să fie mult prea dependentă de schimbările de dispoziție ale statului și publicului chinez.