La doar câteva ore după anunțarea Nobelului pentru literatură, publicul din Franța a asaltat librăriile cerând cărțile proaspetei laureate, Annie Ernaux, un interes cu atât mai pronunțat cu cât acest premiu încoronează un autor francez. De aceea, editura Gallimard (care, din întâmplare, este cea care publică ultimii trei laureați francezi ai Nobelului, Le Clézio, Mondiano și Ernaux) a decis imediat să comande un nou tiraj de 900.000 de exemplare pentru a face față cererii. Este ceva destul de inedit pentru Gallimard, care nu obișnuiește să facă tiraje suplimentare, iar acestea reprezintă o anume problemă în ultima vreme, din cauza problemelor cu hârtia. „Trebuie arătat că Annie Ernaux era deja o autoare de succes, o romancieră cu o mare notorietate și în alte țări (foarte citită în SUA, Germania și Spania) și care era apreciată de mai multe generații de cititori, chiar și de publicul tânăr“, spune directorul comercial Gallimard, Jean-Charles Grunstein. Ultima carte a autoarei, Le jeune homme, publicată anul acesta, se vânduse deja în 54.000 de exemplare, dar, în general, chiar și înainte de Nobel, romanele ei s-au bucurat de mare succes.
Efectul Nobel asupra vânzărilor
Articole recomandate
Internațional
Swifteconomia sau când pop starul devine vedetă financiară
281 Vizualizări
17 iunie 2024
Internațional
Debarcarea din Normandia, ficțiunile bazate pe realitate
199 Vizualizări
10 iunie 2024
Internațional
„Sunt traducător și am fost înlocuit cu o inteligență artificială“
238 Vizualizări
3 iunie 2024