Ce ni se pregătește la Cannes
Într-un lung interviu, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes, dă detalii despre ceea ce va oferi ediția din acest an a manifestării. În primul rând, Frémaux spune că se dorește, după două ediții „de pandemie“, revenirea la o formulă mult mai tradițională. Își va face marea revenire la Cannes (pentru prima dată după decenii) Martin Scorsese, care va prezenta în selecția oficială ultimul lui film, Killers of the Flower Moon, bazat pe un roman de David Grann, cu Leonardo di Caprio și Robert de Niro. De asemenea, Cannes nu își schimbă poziția față de Netflix. „Filmele Netflix sunt binevenite, dar, cum nu sunt difuzate la cinema, ele nu pot fi prezentate decât în afara competiției. Lumea poate că se schimbă, dar Cannes rămâne un festival care apără sala de cinema“, spune Thierry Frémaux. În ce privește evenimentele populare, Frémaux confirmă prezentarea în premieră a noului Indiana Jones, dar nu poate confirma prezența unor regizori foarte controversați în ultimii ani, Woody Allen și Roman Polanski, care vor lansa fiecare câte un film în 2023. „Nu cred că filmul lui Polanski va fi gata până la festival, poate cel al lui Allen. Ne vom poziționa în funcție de situație“. De asemenea, Thierry Frémaux anunță continuarea colaborării cu rețeaua TikTok, care, în ciuda controverselor actuale, s-a dovedit „până acum foarte fructuoasă“.
Reformulare pe alte criterii
Un alt serial de mare succes este în cărți pentru a fi refăcut pentru publicul modern. De data aceasta este vorba despre Dosarele X, pe care regizorul de culoare Ryan Coogler, care s-a remarcat cu filmul Black Panther, vrea să îl refacă într-o versiune mult mai „diversă din punct de vedere etnic“. Proiectul a fost confirmat de creatorul Dosarelor X, Chris Carter, care a precizat că el însuși nu va fi implicat în nici un fel în noua serie.
Ultimul film
La 92 de ani, regizorul actor Clint Eastwood a decis care va fi, probabil, ultimul film pe care îl va realiza în carieră. Se pare că acest ultim film va fi un thriller numit Juror #2 și va fi cel de al 40-lea film pe care Eastwood îl regizează în cariera sa în care a fost recompensat cu două Oscaruri pentru regie și cel mai bun film, pentru The Unforgiven și Million Dollar Baby. Interesant este faptul că, deși se vorbește despre Juror #2 ca despre „ultimul film“ pentru Eastwood, cineastul american s-a ferit să confirme public că intenționează într-adevăr să se retragă. Interesant, filmul va fi produs de partenerul „tradițional“ din ultimii ani al lui Eastwood, studiourile Warner Bros. Relațiile dintre studio și cineast au fost tensionate în ultima perioadă, după ce eșecul comercial al ultimului film al lui Eastwood, Cry Macho, a stârnit furia patronului David Zaslav.
Ofensator
Actrița Jennifer Aniston spune într-un interviu recent pentru Associated Foreign Press că a constatat că popularul serial Friends este „ofensator“ pentru tinerele generații. „Comedia a evoluat, filmele au evoluat, iar azi, se pare, e mai greu să le realizezi, fiindcă trebuie să ai mare grijă, ceea ce face mult mai dificilă viața comedienilor. Fiindcă frumusețea comediei este că ne dă prilejul să râdem de noi înșine, de viața noastră“, spune Anniston.
Star porno
Michel Houellebecq a pierdut un proces prin care dorea să interzică în Olanda difuzarea unui film „defăimător“, Kirak 27. Este vorba despre un scurtmetraj turnat de un colectiv de cineaști olandezi numit Kirak, film descris ca fiind „erotic“ și în care cunoscutul scriitor apare într-o scenă amoroasă nu se știe cât de explicită. Houellebecq susține că imaginile cu el din trailerul acestui film i-au cauzat prejudicii și au făcut să fie declarat „pornostar“.
Glaze, programul anti-AI
Pe măsură ce așa-numitele inteligențe artificiale zise „generative“ folosesc tot mai mult fără consimțământ munca artiștilor, niște studenți americani au pus la punct un program numit Glaze, care are menirea să îi ajute pe artiștii „reali“ să lupte cu acest furt. Anul trecut, artiștii au descoperit că aceste IA-uri „generative“ pot produce, la o simplă cerere, imagini realizate în „maniera lui…“ fără consimțământul artiștilor, folosind operele originale ale acestora ca punct de plecare. Programul Glaze permite generarea unei versiuni „mascate“ a unei opere originale pentru a le proteja pe acestea de IA-uri, inserând în reproducerea digitală a imaginii operei un anume cod. Când un IA „generativ“ ar vrea să se folosească de imaginea astfel protejată, codul Glaze duce în eroare IA-ul care nu mai poate interpreta corect și reproduce opera respectivă. Zilele trecute, o scrisoare deschisă semnată de Elon Musk, Steve Wozniak, Noah Yuval Harari și alte personalități și experți în domeniu a cerut o pauză de șase luni în dezvoltarea sistemelor avansate de inteligență artificială, timp în care ar trebui implementate protocoale de siguranță și în care s-ar oferi răgazul necesar autorităților de a analiza și găsi și noi încadrări și reglementări juridice. „Sistemele AI cu inteligență competitivă umană pot reprezenta riscuri mari pentru societate și umanitate, așa cum arată cercetările ample și recunoscute de laboratoarele de top. După cum se precizează în Principiile Asilomar AI, acceptate pe scară largă, inteligența artificială avansată ar putea reprezenta o schimbare profundă în istoria vieții pe Pământ și ar trebui planificată și gestionată cu grijă și cu resurse pe măsură“, se arată în această scrisoare.