Desigur, erau gravuri de calitate proasta, extrem de naive pentru ochiul privitor de astazi, dar la acea vreme aveau, cu certitudine, un efect considerabil, in primul rind prin ineditul si raritatea lor. Asadar, pagina cu reclame, marketingul si publicitatea au revolutionat ceea ce azi numim layout-ul publicatiilor. De aici, imaginea avea sa patrunda in spatiul editorial, tot mai mult, pe masura ce conditiile tehnice au evoluat, iar ziarele si-au permis sa achizitioneze cu mai multa usurinta si apoi sa produca propriile reprezentari vizuale la evenimente. La inceputuri, erau insotite de poze doar articolele despre rege si unele personalitati politice sau artisti. Pozele erau de tip portret, nu de situatie.
Prima fotografie din „Evenimentul de Iasi” al anului 1910 este a unui candidat iesean al Partidului Conservator la alegerile parlamentare, Constantin Meissner. Aspirant la un fotoliu senatorial din partea Colegiului II, Meissner aparea pe 5 ianuarie intr-o fotografie mare, pe prima pagina, in dreapta sus, imediat sub frontispiciu. Era, practic, ceea ce astazi am putea numi o reclama electorala. Este singurul candidat din acel an ce s-a folosit de o fotografie care sa il faca popular in ochii alegatorilor din Iasi.
Urmatoarea fotografie din colectia anului 1910 o intilnim in editia de pe 5 februarie 1910. Il infatiseaza, intr-un timbru micut dar clar, pe chipesul artist Jan Kubelik, prezentat ca „cel mai mare violonist din lume”, venit la Iasi pentru un concert la Teatrul National, a doua zi, la ora 9 seara. Kubelik avea sa interpreteze compozitii de Bach, Wagner si Paganini.
Nu am mai gasit in colectia „Evenimentului de Iasi” nici o fotografie pina la data de 14 septembrie. Fac insa mentiunea ca am fotocopiat colectia din cinci in cinci numere. Fotografia este de data aceasta la pagina cu reclame si insoteste un text cu titlul „Frumusetea unei doamne”. Imaginea este a unei femei de rang, frumoasa si cocheta, un ideal de rafinament, la care puteau aspira cele care foloseau crema Achilon, produsa in laboratoarele Nicolau, „furnizorul Curtii regale, cel care a obtinut diplome de onoare si medalii de aur la expozitiile de stiinte si la cele pentru produse chimice, farmaceutice si cosmetice”. Asadar, farmecul si frumusetea unei doamne, date de un „obraz frumos, curat, fara pistrui si pete, fara cosi, alb si catifelat” se obtin si se pastreaza cu reputata crema Achilon, „fara rival in ingrijirea pelei”. Primind asigurari ca „in compozitia sa nu intra absolut nici o substanta vatamatoare sanatatei”, doamnele aflau ca facind uz zilnic de aceasta crema, care in Iasi putea fi procurata doar de la farmacia Werner, „vor pastra totdeauna aspectul tineretei”.
Pe 28 septembrie, o cronica despre spectacolul Fata padurarului la Opereta Romana din Bucuresti este insotit de fotografia frumoasei soliste Metaxa Doro, care „smulsese” aplauzele celor care o ascultasera si „epatase publicul de la primul pas pe care l-a facut pe scena”, meritindu-si aprecierea de „artista desavirsita ce va ramine o stea a scenei noastre lirice”.
Pe 5 decembrie, o fotografie insotea anuntul unui viitor concert al „Trupei maloruse”, care avea sa joace la Teatrul National pe 7, 8, 9 si 10 decembrie.
In fine, ultima fotografie din „Evenimentul de Iasi” al anului 1910, chiar pe 31 decembrie, este tot a politicianului conservator Constantin Meissner, numit secretar general la Ministerul Instructiunii Publice. E aceeasi fotografie de pe 5 ianuarie. Singura, probabil, din cutia cu poze a redactiei.