Debutul ei ca muzician este legat de trupa Y Kant Tori Read, un esec din punct de vedere comercial. Astazi, faptul ca tirajul albumului Y Kant Tori Read din 1988 a fost blocat la o cifra minima pentru a reduce pierderile a transformat editia originala intr-un obiect pentru care colectionarii sint dispusi sa plateasca sume destul de mari.
Desi producatorii considerau ca talentul lui Tori ar putea sa se dezvolte, aceeasi casa de discuri care ii cerea materiale noi respingea propunerile ei. Piesele acompaniate de pian pe care artista se incapatina sa le scrie erau catalogate ca prea cuminti pentru inceputul anilor ’90, cind legea comertului muzical era facuta de revelatiile genurilor grunge, rap, hip-hop sau dance.
Din momentul cind a inceput sa introduca in piesele pe care le-a compus elemente biografice si a ales sa cinte despre religiozitatea parintilor, primele experiente sexuale sau deja celebrul viol care a traumatizat-o in primii ani petrecuti in Los Angeles, Tori Amos a prezentat interes pentru producatorii care, pina atunci, o refuzau. Strategia de lansare a profitat de interesul pe care piata britanica il arata pentru muzicieni ce stau deoparte de curentele in voga. Asa se face ca in primele luni ale anului 1991, Amos a cintat in baruri din Londra si in concerte cu un public restrins, la care erau invitati jurnalisti ce au facut cunoscut destul de repede numele tinerei interprete.
Cind a lansat primul album personal, Little Earthquakes (1992), vinzarile in toata lumea au trecut de doua milioane de exemplare.
In luna septembrie a acestui an, Tori Amos a scos pe piata o colectie de cinci discuri, A Piano: The Collection, pe care a strins inregistrari rare si piese mai vechi ce nu fusesera lansate pina acum.
Amos a povestit ca unele piese la care renuntase in momentul scrierii nu au avut nevoie, acum, dupa 5 sau 10 ani, decit de citeva elemente foarte simple pentru a fi destul de puternice pe disc. De pe materialele lansate acum o luna si jumatate nu lipsesc piesele celebre semnate de Tori Amos de-a lungul carierei, dar, de cele mai multe ori, este vorba despre variante remixate.
„Am inteles destul de devreme ce se intimpla atunci cind faci lucruri impotriva a ceea ce esti, de fapt. Trebuie sa poti sa te uiti in oglinda spunind: fac schimbari pe care sint in stare sa le suport”, declara Tori Amos.