Nu m-am apucat sa povestesc intimplator lucrurile in cauza. Mi-am amintit de ele in ultimele saptamini, dupa ce “razboiul audientelor” cu Antena 1 a fost, pentru a nu stiu cita oara in ultimii 15-16 ani, cistigat de Pro TV. Toamna acestui an a lansat o noua moda in productiile de televiziune: emisiuni de dat cu talentul pe sticla. “X Factor”, productia celor de la Antena 1, pre– si lansata cu mare pompa, nu a strins mai mult de 600.000 de mii de telespectatori. In acelasi timp cu emisiunea amintita, Pro TV a dat filme la popor. Si, culmea!, a adunat cam tot atitia consumatori, ba chiar, saptamina trecuta, a reusit sa depaseasca “X Factor”. Pro TV, la rindul sau, a creat si inaugurat formatul “Vocea Romaniei”. Rezultatele? Peste un milion de privitori inca de la prima editie, lider absolut in audiente.
Unde zace explicatia acestei dominatii proteviste? Evident, in migala si atentia cu care producatorii de acolo stiu sa construiasca un produs. Si este cit se poate de clar ca stiu sa faca mai bine decit oricare altii, de la orice posturi TV doriti dumneavoastra. “Romanii au talent”, formatul scos pe piata televiziunii toamna trecuta, a strins, constant, audiente de doua milioane de privitori. “Dansez pentru tine” face, de asemenea, multe puncte de rating. Nu mai are rost sa mentionez stirile prezentate de Andreea Esca sau emisiunile de demult, gen “Chestiunea zilei”, “Vara ispitelor” ori “Roata norocului”.
Absolut toate productiile celor de la ProTV ii dau telespectatorului sentimentul ca numai “acolo” se intimpla ceva nemaivazut. In acelasi timp, privind produsele altor televiziuni, ai de multe ori senzatia ca emisiunile respective sint facute “ca sa fie”. Asa imi si explic de ce pina si desfasurarea unui banal de mic interviu cu doamna Neti Sandu, in urma cu 12 ani, parea a semana in totalitate cu unul pe care il faci cu presedintele SUA.