Pina acum, cea mai populara metoda este serviciul AdSense, oferit de Google.
Acesta depisteaza anumite cuvinte-cheie in textul insemnarilor de pe blog si le
transforma in linkuri spre site-uri care comercializeaza un produs sau un
serviciu de aceeasi natura. Esti o mama care tine un blog despre noul nascut?
Toate referintele la „baby” vor trimite la un magazin de haine pentru bebelusi.
Din pacate, sistemul nu este inca dezvoltat si pentru limba romana, site-urile
trebuind sa fie in una dintre limbile de circulatie internationala.
La inceputul anului se lansase, special pentru bloggeri, un alt serviciu de
publicitate, mai putin transparent: PayPerPost.com se ofera sa-i recompenseze pe
bloggeri pentru insemnarile lor despre diverse produse. Site-ul functioneaza ca
o interfata intre advertiseri si bloggeri. Cine vrea sa scrie despre adidasi,
cintece pop, companii de creditare sau orice alta firma care se aventureaza pe
tarimul reclamelor netraditionale primeste in medie 5 dolari pe insemnare.
Astfel incit, pentru un venit de aproximativ 5.000 de dolari, bloggerii ar
trebui sa scrie aproximativ trei insemnari pe zi, timp de un an. In schimb,
serviciul este destul de controversat din cauza lipsei de transparenta: nici o
clauza a contractului nu ii obliga pe bloggeri sa mentioneze ca insemnarea a
fost platita de firma. De asemenea, in cazul in care firmele impun o limita
pentru marimea textului, acestea de obicei cer nu mai mult de cinci rinduri,
adica destul cit sa descrii, nu sa critici.
Site-ul ReviewMe ar fi impacat ambele parti ale mesei: blogerii sint platiti
pentru recenzii in functie de traficul paginii si de importanta numelui.
Bloggerii chiar pot face oferte de „reclama”, afisindu-si tarifele pentru
propriul blog. O insemnare poate fi platita si pina la 1.000 de euro, in schimb
bloggerul trebuie sa mentioneze foarte clar ca insemnarea este recompensata
financiar. Insemnarile trebuie sa depaseasca 200 de cuvinte, bloggerul fiind
liber sa laude sau sa critice oricit de mult. Prima cronica de blog poate fi
chiar la site-ul ReviewMe, care a alocat un buget de 25.000 de dolari promovarii
pe bloguri si pentru a le permite bloggerilor sa testeze modul de functionare a
sistemului. Si, intr-un fel, le permite sa imbine criticatul cu utilul.
www.google.com/adsense, www.payperpost.com, www.reviewme.com