Cei de la “Premiere” citeaza studiul “Pirateria si incasarile filmelor: Dovezi de la Megaupload”, realizat de Christian Peukert si Jörg Clausseny, doi cercetatori europeni specialisti in management si economia inovatiilor tehnologice. Ei au analizat incasarile a 1.344 de filme realizate in 49 de tari pe o perioada de cinci ani si afirma, aducind ca argument cifrele, ca incasarile filmelor “mici” (adica cele care sint proiectate in SUA in sali de sub 500 de locuri) au scazut usor din ianuarie 2012, odata cu inchiderea site-ului Megaupload.
Ce cred autorii studiului? Ca activitatea acelui site – in realitate o celebra platforma pentru schimbul ilegal de filme si muzica – avea, ca efect secundar, un rol important de “mecanism servind la raspindirea de informatii de la un spectator care nu avea chef sa plateasca un bilet la film la un alt spectator care ar fi preferat sa vada un film la cinema”. Cu alte cuvinte, pirateria pe Megaupload devenea, fara sa vrea, un agent de promovare pentru filmele mici, care, in general, nu isi permit un buget consistent de marketing.
Pe de alta parte, acelasi studiu arata ca inchiderea site-ului Megaupload a fost un lucru bun pentru blockbustere, ale caror incasari au cunoscut o (usoara) crestere din ianuarie 2012 incoace.