Autorul articolului, Michael Cieply, este de parere ca filmele in SUA devin tot mai “irelevante din punct de vedere cultural”, notind ca, in ciuda incasarilor uriase la box-office, numarul oamenilor care merg la cinema a scazut drastic – numai 1,28 miliarde in 2012, cel mai mic numar din 1995 incoace.
“Sansele ca un film sa se mai poata insera in constiinta populara, asa cum se intimpla pe vremuri cu Pe aripile vintului sau Nasul, par tot mai firave astazi, intr-o era in care continutul se consuma in felii subtiri, iar filmele sint tot mai putin profunde”, se scrie in articol.
Se pare ca si capii industriei cinematografice sint ingrijorati de aceasta tendinta, si mai multe institutii, de la Academia Americana de Film la American Film Institute, se gindesc la campanii care sa convinga publicul ca filmul este in continuare important.
Deocamdata, arta cinematografica pare a se muta de la Hollywood spre televiziune si chiar ceremonia Oscarurilor de anul viitor tinde sa incuviinteze aceasta tendinta, numindu-l ca gazda a ceremoniei pe Seth MacFarlane, un puternic scenarist si producator TV. De asemenea, autorul articolului aduce si argumentele audientelor unor filme difuzate la televizor sau cele ale unor foarte populare seriale precum Mad Men.
De cealalta parte a Atlanticului, francezii vad mult mai detasat aceasta problema. Notind articolul din “The New York Times”, ziarul “Le Monde” aminteste ca problema decaderii Hollywood-ului este un subiect atins anual de presa americana. “Le Monde” mai aminteste ca prohodul cinemaului a fost cintat inca de la aparitia televiziunii, ca numarul spectatorilor a scazut constant de la sfirsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial si ca, inca din anii ‘60, lumea sa plingea ca filmele “nu sint la fel de bune ca pe vremuri”.