» Cel mai festiv: Marele Gatsby de Baz Luhrmann, cu Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire, Carey Mulligan. „Greu de gasit o deschidere de festival mai buna. Petreceri, rochii lungi, sampanie, aristocrati decazuti, priviri geloase, promisiuni de glorie efemera, deziluzii probabile, rafuieli, replici rautacioase: ce e diferit aici de atmosfera canneza?“
» Cel mai „franglo-saxon“: Blood Ties de Guillaume Canet, cu Clive Owen, Mila Kunis, Billy Crudup. Primul film in engleza al lui Canet, plin de staruri hollywoodiene.
» Cel mai muzical: Inside Llewyn Davis de fratii Coen, cu Oscar Isaac, Carey Mulligan, Garrett Hedlund, John Goodman. Pentru a n-a lor venire la Cannes, fratii Coen au ales sa adapteze povestea unui muzician charismatic ce bintuia strazile din Greenwich Village in anii ’60.
» Cel mai fantastic: Ma vie avec Liberace de Steven Soderbergh, cu Michael Douglas, Matt Damon si Dan Aykroyd. „Soderberg se intoarce la Cannes cu un film biografic ce va ferici publicul american, comunitatea gay si specialistii in pop-kitsch acidulat – adica pe toata lumea.“
» Cel mai istoric: The Immigrant de James Gray, cu Marion Cotillard, Joaquin Phoenix si Jeremy Renner. „Gray a optat pentru o fresca ambitioasa de doua ore, intre drama si film romantic, si o distributie care poate spera la un premiu de interpretare.“
» Cel mai teatral: La Vénus à la fourrure de Roman Polanski, cu Emmanuelle Seigner si Mathieu Amalric.
» Cel mai cannez: Le Passé de Asghar Farhadi, cu Bérénice Bejo, Tahar Rahim. Asghar Farhadi, prolific cineast, nu mai este bine-venit in tara lui si isi realizeaza noul film in Franta, „o tragedie in acelasi timp moderna si clasica ce ar trebui sa aduca la lumina partea sumbra a unor actori excelenti“.
» Cel mai violent: Only God Forgives de Nicolas Winding Refn, cu Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas.