Orice tip de selectie e un exercitiu de abordare critica prin care ni se propune analiza directionata a unui context artistic. In cazul de fata vorbim despre contextul artelor spectacolului, pe care selectionerul unic al Festivalului National de Teatru, Marina Constantinescu, a optat sa-l structureze pe paliere performative intersectate: […]
In sala de asteptare sintem opt. E bezna, chipurile ne sint luminate numai de felinarele din strada. Nu stim alaturi de cine vom pleca in calatoria numita Don't look back, a companiei britanice Dreamthinkspeak. Usa se deschide, o fata tinind in mina o lanterna striga trei nume. Grupul o urmeaza tacut. Peste cinci minute va reveni. […]
Intr-unul dintre dialogurile sale cu Jorge Luis Borges, consemnate de Orlando Barone, autorul Tunelului, Ernesto Sabato, afirma ca "romanul trebuie sa alterneze momente de poezie cu momente comune, tot asa cum statuia o asezam intr-o piata, ca sa straluceasca intr-un spatiu anodin". Pentru Sabato, un roman care nu contine poezie, […]
N-am putut vedea niciodata Occidentul cu ochii unui imigrant roman. Plecind din tara, n-am trait niciodata cu grija ca naiba stie unde ajung, ca Doamne-ajuta sa am unde dormi la noapte, ca oare ce-o sa fac a doua zi etc. In ultimii ani, am mers "afara" de fiecare data intr-o postura privilegiata, de invitat, calatorind numai cu avionul, […]
Uneori, povestile sescriu pentru ca asa viseaza cineva. Alteori, pentru ca ele se cer spuse si altor prichindei decit cei care te asteapta sub plapuma sa-i adormi. Iar citeodata, fiindca intilnesti pe cineva si-ti dai seama ca locul lui e intr-o carte. Iar atunci scrii frumos: "Cititorule drag, apropiindu-te de aceasta carte, vei […]