Presa franceza a sustinut filmul prin cronici foarte bune inca de anul trecut, de la Cannes, in publicatii ca Liberation, Le Monde, L’Humanite. Recent, Cahiers du Cinema, una din cele mai celebre si serioase reviste de cinema, il considera pe Radu Muntean ca fiind „unul dintre cei mai talentati artizani pe care se bazeaza noul cinema romanesc” si spune: „«Boogie» reuseste sa sesizeze vibratiile realitatii umane, sa gaseasca si sa bata atit de precis masura justa a lucrurilor”.
Le Monde scrie: „Realismul jocului actorilor, estetica planurilor-secventa, firescul discutiilor, poezia nuda a vietii: toate elementele care dau savoare tinarului cinema romanesc se regasesc aici”.
„«Boogie» trebuie sa fie,cu certitudine, un film-cheie in istoria cinema-ului romanesc”, titra pe 16 iunie publicatia Cinema et vous, „pentru ca pare sa deschida drumul unei intoarceri in forta, consolidate de o maturitate pe deplin asumata.”
Cu Dragos Bucur si Anamaria Marinca in rolurile principale, alaturi de Mimi Branescu, Adrian Vancica si Vlad Muntean, „Boogie” a participat, dupa Cannes 2008, la cel de-al doilea festival de clasa A, Karlovy Vary (Cehia), la Hamptons (SUA), unde a primit Golden Starfish Awards, Palic (Serbia), unde a primit Premiul Special al Juriului, Rotterdam (Olanda), Cairo (Egipt), Namur (Belgia), TIFF, Munchen, Ierusalim, Anonimul (Sf. Gheorghe) – Premiul pentru cea mai buna regie, Sarajevo (Bosnia si Hetzegovina), Montpellier (Franta), Seoul (Coreea), Melbourne (Australia), Varsovia (Polonia), Motovun (Croatia), Stockholm (Suedia) etc.
Plecat cu sotia, Smaranda (Anamaria Marinca) si Adrian (Vlad Muntean), copilul lor de 4 ani, la mare in minivacanta legala de 1 mai, Bogdan Ciocazanu (Dragos Bucur) se intilneste intimplator cu cei mai buni prieteni din liceu, Penescu (Mimi Branescu) si Iordache (Adrian Vancica), la data si locul de care ii leaga cele mai glorioase escapade bahico-sexuale din tinerete. E o intilnire cu vremurile bune, atunci cind viata era frumoasa si fara responsabilitati. Acum insa lucrurile s-au schimbat, diferentele dintre ei s-au marit, iar prietenia nu mai poate fi o relatie care se bazeaza doar pe gusturi comune la femei, bautura si echipe de fotbal.
Films Sans Frontieres (FSF) are propriul lant de cinematografe – Cine Metro Art, cu 25 de sali: la Paris, Lyon si Marsilia – si este prezent pe piata de cinema de 20 de ani. Compania descopera si reprezinta in fiecare an patru nume nume noi, dar totodata reediteaza filme clasice, ca cele ale lui Bunuel, Rossellini, Herzog, Almodovar, Kusturica, Visconti, Kurosawa, Tarkovski. FSF a distribuit Palme d’Or-ul lui Shohei Imamura (1997), Leul de Aur de la Venetia al lui Tsai Ming-Liang si integrala filmelor lui Eisenstein. Contractul cu Films Sans Frontieres a fost incheiat anul trecut la Cannes, imediat dupa premiera mondiala a filmului, in cadrul sectiunii Quinzaine des Realisateurs.