Primele cronici sugereaza ca, in principiu, filmul „este mai bun decat cartea“ (ceea ce nu e chiar greu).
In general, presa anglo-saxona a primit destul de bine filmul. „E o imbunatatire semnificativa fata de carte“, spune cronicarul de la „Variety“, atragand atentia ca, indiferent care sunt asteptarile spectatorilor, „e provocator doar intr-un mod extrem de bland in aceasta era saturata de pornografie.“
„The Hollywood Reporter“ este de aceeasi parere si critica scenele de sex „complet lipsite de tensiune“, in vreme ce cronicarul de la „Time Out“ spune ca, totusi, cartea e mai buna.
„BBC News“ crede ca filmul ar putea sa ii entuziasmeze doar pe fanii cartii. „Este hardcore corn“, spune titlul cronicii, joc de cuvinte cu aluzie la pornografia hardcore si popcorn. „E atat de incomplet incat spectatorii ar trebui sa plateasca doar o treime de bilet.“
Intre timp, francezii au comentat in fel si chip patima pentru romanul lui EL James (si pentru film), amintind, dispretuitori, ca Hexagonul i-a avut deja pe marchizul de Sade si pe Pauline Réage, cu o valoare literara mult peste bestseller-ul „porno pentru mamici“.
„O poveste cu bice“, scrie „Liberation“. „50 de umbre… este un Walt Disney intocmit pentru adulti fara umor, plin de interludii la pian cu o valoare inferioara cantecelor din desenele animate pentru copii. (…) La fel ca in roman, trebuie sa salutam fidelitatea fata de mediocritate, iar scenele de sex sunt de un plictis absolut in repetitia lor pe fondul unei muzici siropoase, lipsite de orice idee in punerea lor in scena. In fond, in doua ore de proiectie, o singura persoana este torturata: spectatorul.“
In acest timp, „The Verge“ afirma ca soundtrack-ul filmului este unul dintre cele mai bune albume ale lui 2015, desi anul abia a inceput.