Miercuri, 18 februarie, Sala Ronda, ora 19.30
Miercurea lejera – idei afirmate performativ
Un concept de Maria Baroncea si Eduard Gabia
Produs de „feldefel” production si CNDB
„Un spectacol care neavind un trecut, nu trebuie sa aiba nici viitor, doar un prezent – acum. Disparind, asa cum a aparut, facind doar afirmatia acelui moment. Afirmind in fiecare miercuri, in timp, afirmatiile ajung sa fie ale unei saptamini, ale unor luni, ale unui an – anul afirmatiilor lejere.” (Eduard Gabia)
„Miercurea lejera” propune un tip de spectacol in timp real, in care orice elaborare sau prestabilire este exclusa. In „Miercurea lejera” coregrafii vin cu laboratorul lor de preocupari si demersuri intime si il expun in fata celor dispusi sa participe la afirmatii si interogatii libere, lipsite de constringerile si stresul unui spectacol lucrat o perioada pentru a avea premiera intr-o anumita seara. Fiecare miercuri e o premiera destinsa intr-un concentrat de prezent activ, care exista de fiecare data complet altfel. „Miercurea lejera” mizeaza pe forta de improvizatie care devine cu atit mai puternic performativa cu cit e legata de momentul in care dansatorii aleg sa se expuna fara perioade de reflectie, doar cu ce au in cap in acele minute. Prezenta dansatorilor si prezentul lor nemediat devine materialul lejer al fiecarei zile de miercuri.
Intrarea este gratuita.
Vineri, 20 februarie, ora 19.30, Sala Ronda
preview
Concept, coregrafie si interpretare: Manuel Pelmus
O productie: Bandlien/Pelmus
Co-productie: Centre National de la Danse (Paris), CDU- Center for Drama Art Zagreb, Centrul National al Dansului Bucuresti, THEOREM – association supported by the Culture 2000 programme of the European Union
Cu spijinul: Kanuti Gildi Saal (Tallin)
Piesa „preview” a avut premiera la sfirsitul anului 2006 la Bucuresti. De atunci a fost prezentata in Romania, Germania, Austria, Croatia, Cehia si USA, iar in aprilie 2009 va fi invitata la Utrecht, Olanda, in cadrul sectiunii Dialog a Festivalului Springdance.
In 2007, spectacolul „preview” a fost desemnat „cea mai importanta productie a stagiunii 2006-2007” de catre criticul austriac Helmut Ploebst, in revista de specialitate Ballettanz International.
Manuel Pelmus este unul dintre cei mai cunoscuti reprezentanti ai dansului contemporan romanesc in contextul international. A studiat dansul la Liceul de Coregrafie „Floria Capsali” si la Scoala Operei din Hamburg.
Din 1998 incepe sa lucreze la propriile proiecte coregrafice, care au fost prezentate, la nivel international, in diferite festivaluri si teatre precum: Tanz im August Berlin, TanzQuartier Viena, De Singel Antwerp, Judson Church New York, etc. A colaborat in ultimii ani, in diferite contexte, cu coregrafi ca: Isabelle Schad, Thomas Lehmen, Mart Kangro, Brynjar Bandlien, Bruno Pocheron and Frederic Gies. Ultimele sale productii „Outcome”, „Punct Fix”, „Still Lives” (de Schad, Pocheron, Gies si Pelmus) si „preview” au fost prezentate in festivaluri si teatre prestigioase din Europa si Statele Unite.
Duminica, 22 februarie, ora 19.30, Sala Ronda
Dedublarea
Concept: Madalina Dan
Interpretare: Carmen Cotofana , Paul Dunca , Florin Flueras , Madalina Dan
Costume: Andrada Chiriac, Mara Grigoriu
Piesa „Dedublarea” este una dintre cele mai reusite lucrari coregrafice ale scenei bucurestene de dans de anul trecut. A devenit in scurt timp o piesa apreciata, fiind prezentata in sectiunea Dialog a celebrului festival Springdance, Olanda (aprilie 2008), in cadrul modulului de dans al Festivalului National de Teatru, pe scena Tanzquartier Wien (decembrie 2008), urmind sa fie prezenta din nou in Austria in primavara acestui an.
„«Dedublarea», lucrarea mea de licenta, este o auto-reflectie asupra dansului, a felului in care acesta poate fi inteles, accesat si practicat. Mi-am permis sa abordez anumite problematici tabu ale dansului contemporan cu detasare si ironie, am incercat sa vorbesc despre acestea din interiorul discursului coregrafic, plasindu-ma lucid in mijlocul citatului, al cliseelor si al conventiilor, transformind contraexemplul in material de lucru si sursa de inspiratie. Intr-un cuvint «s-o pun sub semnul intrebarii», s-o desacralizez. Rezultatul a fost disimularea si crearea unui alte identitati.” (Madalina Dan)
Madalina Dan este absolventa a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” din Bucuresti si a Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica din Bucuresti– sectia coregrafie. Din 1998 pana in 2003 este membra a companiei de dans „Oleg Danovski” din Constanta. In 2008 participa la programul de burse pentru dans contemporan DanceWeb Scholarship-Vienna. Colaborari cu coregrafii Cosmin Manolescu, Vava Stefanescu, Gigi Caciuleanu, Sergiu Anghel, Alexandra Pirici, Lisa Naugle, Christine Bastin, Pierr Wiss, Jean Guizerix. Workshop-uri cu coregrafi si profesori de dans: Martin Sonderkamp, Lin Snelling, Andrew Harwood, Lisa Race, Keith Hennessy, Judith Grodowitz, Libby Farr, Rasmus Olme, Olive Bieringa, Ko Murobushi, Paolo Enrique, Margarida Bettencourt, Laura Simi, Damiano Foa, Donna Uchizona, Christine Bastin, Ivan Wolf, Milli Biterli, Mark Tompkins, Lisa Naugle, Florin Fieroiu Simona Noja, Judith Turros, Daniel Meja, Erwin Kecsek, Wilfride Piollet.
Creatii proprii: „Elan spre transcendent” (1998), „Just like a woman” (2001), „Need for speed” (2005), „Dedublarea” (2007) si „Iluzionistele” (2009). In prezent studiaza playwriting (scriere dramatica) la U.N.A.T.C Bucuresti.
Pretul unui bilet pentru aceste spectacole este de 10 lei (7 lei cu reducere pentru studenti, elevi, pensionari). Biletele se pot achizitiona de la sediul CNDB inainte de inceperea spectacolului.