Lungmetrajul regizat de F. Gary Gray a facut in numai cinci zile 532 de milioane de dolari, record absolut pentru debutul unui film pe marile ecrane, mai mult decat ultimul episod din Star Wars, care a adunat doar 529 de milioane.
Recordul se datoreaza si celor 190 de milioane incasate in China, ceea ce confirma inca o data importanta crescanda a pietii asiatice in economia Hollywoodului.
Revista „Rolling Stone“ are cateva teorii care ar putea explica acest succes:
1. Vin Diesel contra The Rock – fiindca toata lumea vrea sa vada o inclestare a titanilor: „Imaginati-va un duel intre Stallone si Schwarzenegger in 1987“.
2. Familie – una dintre temele principale ale intregii serii, tema ce rezoneaza cu fanii.
3. Star power – pentru ca producatorii aduc, de la episod la episod, noi vedete in distributie. De data aceasta, este vorba despre Hellen Mirren si mai ales despre Charlize Theron in rol negativ, o Charlize devenita vedeta a filmelor de actiune dupa impresionanta ei aparitie in ultimul Mad Max.
4. Lipsa competitiei – fiindca noul Fast and Furious a fost lansat in momentul in care lipsesc din cinematografe noi produse ale principalilor competitori, Razboiul stelelor si Marvel. In fata unui nou Fast and Furious, filme precum The Lost City of Z sau The Boss Baby, Beauty and the Beast si Power Rangers nu au avut altceva de facut decat sa se dea la o parte.
5. Momentul „holy fucking shit!“ – ultimele episoade din serie contin cate un moment mai mult decat spectaculos. In episodul opt este vorba, de exemplu, despre o cursa de mare viteza intre masini si un submarin nuclear!
Succesul de neoprit al acestui episod al optulea, care survine intr-un moment in care alte francize cinematografice ar fi sucombat deja, arata fara doar si poate ca Fast and Furious reprezinta o forta in ceea ce priveste succesul de public si nu poate fi luata in deradere, indiferent de calitatea filmelor. Adevarul este ca seria, care a debutat cu un succes mediu, a suferit de-a lungul anilor o mutatie interesanta si radicala ce a transformat totul si ce se petrece azi pe ecrane are prea putina legatura cu conceptul initial.
Lansat in 2001, Fast and Furious era o versiune de Point Break cu masini tunate si femei imbracate sumar. Astazi, la capatul unei evolutii constante de-a lungul anilor, saga ocupa un loc aparte in cinemaul de actiune, fiind mult mai aproape de seria James Bond si filmele cu supereroi decat de originile sale mai pamantesti.
„Dubla evolutie spre exces, un realism tehnic si suprarealism scenaristic concomitent i-au permis sa isi gaseasca o identitate proprie in lumea blockbusterelor si sa depaseasca miliardul jumatate de dolari la incasari, dezvoltand si o complicitate puternica cu publicul. Saga Fast and Furious devine astfel o adevarata placere vinovata asumata“, scrie „Slate“. Moartea indragitului actor Paul Walker a intarit, spun comentatorii, aceasta legatura dintre eroii francizei si public.
Dar seria pare sa isi fi pierdut parte din suflet cu acest al optulea episod, este de parere un ziarist de la „The Hollywood Reporter“. {i tocmai relatia dintre cele doua personaje jucate de Walker si Vin Diesel, un atu major al seriei, saboteaza astazi, prin lipsa, seria.
Succesul lui Fate of the Furious arata insa producatorilor ca viitorul seriei este asigurat si, mai mult ca sigur, va urma aceeasi linie a excesului de scene spectaculoase.
Unde ar putea merge acum eroii seriei, in cele doua episoade deja anuntate? Desi pare o gluma, Dom si familia sa ar putea merge in spatiu, intr-o situatie de gen Armageddon. Este o directie confirmata ca posibilitate si de Chris Morgan, unul dintre scenaristi.
Sa faci ceva mai spectaculos decat pana acum reprezinta o adevarata provocare pentru viitor. „Dar“, scrie „The Hollywood Reporter“, „Dominic Toretto si familia trebuie sa se transforme in pioni intr-o partida de sah mai mare, intr-o alta dimensiune a francizelor in care orice este posibil. Nu va fi usor, dar intreaga serie se bazeaza pe imposbil“.