La 18 ani pasiunea lui era punk-ul, dar nu a durat mult pina cind a inceput sa mixeze muzica. Faptul ca era DJ in cluburile din Brighton nu l-a impiedicat pe Cook sa faca parte din trupa rock a unui fost coleg. Formatia tocmai ramasese fara basist, iar Cook s-a mutat in oraselul Hull special ca sa completeze trupa The Housemartins.
In mod surprinzator, scurta sa cariera de rocker amator nu a ramas fara rezultate. De Craciun, in 1986, trupa a intrat in topurile britanice cu piesa Happy Hour, ajungind sa ocupe chiar primele pozitii. In anul urmator, The Housemartins a lansat un nou album, The People Who Grinned Themselves to Death, dar nu a mai trecut decit un an pina cind revista „New Musical Express” a primit o scrisoare din partea trupei: „Intr-o epoca a lui Rick Astley, Shakin Stevens si Pet Shop Boys, pur si simplu The Housemartins n-au fost destul de buni…”. Liderul formatiei, Paul Heaton, a continuat sa scrie muzica (de obicei in insulele Canare), proiectul sau actual fiind The Beautiful South.
Cook, in schimb, a pus pe picioare o trupa care a avut succes comercial destul de repede. Beats International a adunat mai multi muzicieni ca Lindy Layton, Lester Noel, D.J. Baptiste, rapper-ul MC Wildski. Cel mai mare succes al formatiei, Dub Be Good To Me, a dat nastere unor controverse legate de folosirea unor sample-uri pentru care nu se platisera drepturile de autor. Era vorba, printre altele, despre partitura basului „imprumutata” din piesa The Guns of Brixton a celor de la The Clash.
Pentru Cook, anii ’90 s-au dovedit cit se poate de fertili din moment ce, imediat, a simtit nevoia sa impuna un nou nume: Freakpower. Era un duet cu Ashley Slater. Impreuna cu acesta, Cook a lansat in 1994 albumul Drive Thru Booty, pe care se gasea piesa Turn On, Tune In, Cop Out, destul de cunoscuta celor care sint pasionati de reclame dintr-un renumit spot al marcii Levi’s.
Abia intilnirea cu cei de la Chemical Brothers l-a determinat pe Cook sa lucreze la propriul sau material in loc sa mixeze in continuare pentru proiecte in care prim-planul era tinut de alti muzicieni. Acest lucru s-a intimplat in 1996, anul in care Cook a adoptat pseudonimul de Fatboy Slim.
In 1997, Fatboy Slim era deja noua senzatie a muzicii britanice, albumul sau de „debut”, Better Living Through Chemistry, aducindu-i lui Cook propuneri de colaborare din partea Madonnei si a celor de la U2.
Anul acesta, in luna martie, Fatboy Slim si David Byrne, vocalistul de la Talking Heads, au prezentat la Adelaide un spectacol muzical despre Imelda Marcos, fosta sotie a dictatorului filipinez Ferdinand Marcos.