Este o surpriza, daca iei in considerare faptul ca cei de 16-24 de ani reprezinta generatia „super-conectata“, obsedata de selfies si de ultimele app-uri pentru mobil.
Tinerii au fost intrebati ce prefera in materie de produse „reale“ fata de continutul digital si, in topul acestor preferinte, cartile au iesit pe primul loc, in fata filmelor (48%), ziarelor si revistelor (47%), CD-urilor (32%) si jocurilor video (31%).
Principalele motive pentru care cartile tiparite sint preferate sint pretul acestora si „legatura emotionala“ cu o carte traditionala. In plus, „cartea este simbolul unui statut, fiindca nu poti vedea ce citeste cineva pe Kindle“, spune Luke Mitchell de la Agentia Voxburner, realizatorii sondajului.
In acest timp, francezii se intreaba daca este bine sa lasi copiii sa citeasca pe un ecran. „Daca multi adulti inca nu agreeaza aceasta idee, iar oferta editoriala se dezvolta lent, literatura pentru copii nu va putea exista, in viitor, fara aceste noi volume digitale“, trage concluzia site-ul MyBoox.
Conform datelor, in prezent, in Franta, doar 15% dintre cei de peste 15 ani au citit deja o carte digitala. Dar cei care abia acum invata sa citeasca vor fi, in anii urmatori, mult mai familiarizati cu ebook-urile.
Sondajele arata ca parintii francezi nu sint entuziasmati de aceasta idee si ar prefera ca cei mici sa invete intii sa iubeasca hirtia si apoi „sa isi strice ochii pe un iPad“.
Acesta este poate motivul pentru care oferta editoriala digitala se dezvolta mai greu, desi eforturile din partea editorilor nu sint de neglijat. „Pentru mine, literatura numerica este un alt mod de a ajunge la literatura si recomand parintilor nu numai sa puna tablete in miinile copiilor, ci si sa ii insoteasca in descoperirea lecturilor numerice care, asociind sunet, imagini fixe si animate si fiind tactile, permit dezvoltarea multisenzoriala a acestora“, spune Sylvie Vassallo, directoarea Salonului Cartii pentru Copii de la Montreuil.