Volumul Merci pour ce moment „merge“ foarte bine pe piata. Numai in prima zi, la Fnac, cartea s-a vandut in peste 15.000 de exemplare, cel mai bun demaraj de vanzari din ultimii cinci ani, detronand chiar celebrul 50 Shades of Grey. La fel pe Amazon. Editorul cartii se astepta la acest succes, asa incat Merci pour ce moment a fost tras intr-un tiraj de 200.000 de exemplare, un tiraj foarte mare. Dintre care, in numai patru zile, s-au vandut 145.000! Numai un singur autor al toamnei, Amélie Nothomb, si-a „permis“, un tiraj similar pentru noua ei carte, Pétronille.
In fata unui asemenea „desant“, editorii, dar si librarii au intrat la idei si au inceput sa se teama ca asemenea succes va face o concurenta acerba volumelor „serioase“ programate sa apara in aceasta toamna. Unii nu cred. „Cartea lui Valérie Trierweiler nu se adreseaza publicului care cumpara in mod obisnuit literatura“, spune in „Le Figaro“ David Vincent, librar si fondator al Éditions de L’Arbre vengeur. „Cei care cumpara cartea intra in librarie doar pentru acest volum. Noi ne comportam ca si cum cartea lui Trierweiler va paraliza vanzarile de toamna. Dar, de fapt, pentru noi cea mai importanta aparitie a zilei este ultimul volum al lui Murakami.“
Altii nu vad lucrurile la fel si unii librari refuza sa comercializeze cartea doamnei Trierweiler. „Libraria noastra nu are vocatia de a deveni o masina de spalat in public rufele murdare ale doamnei Trierweiler. Nu mai avem cartea lui Valérie Trierweiler, dar avem, in schimb, carti de Balzac, Dumas, Maupassant. Multumim pentru intelegere“, suna mesajul expus in unele librarii franceze.