O musca se zbate inversunata sa iasa afara prin cimpul de forta invizibil. La poalele geamului, pe pervaz, stau marturie a duritatii sticlei citeva corpuri de alte muste scofilcite. Se usuca la soare. Geamul de sticla ii amplifica puterea cu care le bate si le zbirceste si le ingheboseaza. Undeva, departe, rage o vaca. Rage lung, […]
hobbitul (23:11:25): Shtii, peste figuricile astea rotunde cad fulgii shi uneori nu mai se vede bine ce-i...

hobbitul (23:11:45): shi atunci ashtept sa cada fulgul... shi vad!

hobbitul (23:12:16): cade un fulg maaaaaare... de ala cu geometrii in el...

hobbitul (23:13:32): :(|)

abbsurdica […]
Stendhal nu este un autor de tip balzacian, chiar daca personajele sale – un Julien Sorel, de pilda – pot semana cu cele balzaciene. In postura autorului care spune o poveste, Stendhal nu isi asuma niciodata omniscienta aceea impersonala, care consta in proclamarea subiectivitatii celei mai evidente drept adevar universal valabil.

Nu […]

Chirurgia textului, cam asa s-ar putea numi metoda Peter Stein. Un regizor anatomo-textolog, care transeaza o halca de piesa in particule elementare. Si citeste fiecare replica in lant semantic stratificat. Pentru Stein, textul e un tip de fundatie concentrica. Totul porneste si se sedimenteaza in jurul lui. Textul e un sarpe boa. […]
Daca nu ati plecat in zbor pe Costa del Sol sau nu va rodati ultimul BMW pe autostrazile europene si, in postura de modest amator de muzica, aveti chef de plimbare prin batrina Europa, Moravia ar putea fi o destinatie neasteptat de placuta. Loc de nastere al lui Freud, Mendel si, nu pe ultimul loc, Leos Janacek, tinutul faimoasei […]
Despre filmele lui Terrence Malick nu-ti vine sa vorbesti. Ai putea incerca altfel: sa fluieri ca pasarea, sa suieri ca vintul de vara prin frunze, sa clipocesti ca apa, sa devii inserat ca in "magic hour" (apusul care mai intii ingalbeneste gros, apoi portocaleste obiectele), sa incepi sa mirosi a pamint, a aer, a iarba si a fin, […]
Odata cu dezvoltarea mijloacelor de comunicare ce lucreaza in retea, lumea a devenit un sat global in care distanta, frontierele, coordonatele teritoriale si spatiale s-au dizolvat. Cultura de televiziune si calculator a provocat o deplasare de paradigma de la explozie la implozie, de la dispersarea fizica la inclusivitatea virtuala. […]
Festivalul International de Teatru de la Sibiu ne-a facut anul acesta un cadou cu substrat, cartea Marinei Davidova, Sfirsitul unei epoci teatrale (Editura Nemira 2006, traducerea Maria Dinescu si Magdalena Boiangiu). Sinteza a teatrului rus dupa caderea URSS, volumul prezinta fara infrumusetari si menajamente principalele evenimente […]