Pentru Adrian Lustig, Poker (regia Sergiu Nicolaescu) ramane o mare tinichea de coada, desi scenariul la Nunta muta nu era o catastrofa (dar nici filmul nu era o comedie). In ceea ce-l priveste pe Iura Luncasu, acesta a ramas formatat pe telenovele, chiar si atunci cand a trecut la asa-zise comedii romantice sau a parasit MediaPro-ul.
Minte-ma frumos in Centrul Vechi e mai elaborat la nivelul povestii decat era Minte-ma frumos (2012, scris si regizat de aceiasi doi), pentru ca foloseste teatrul in film si piesa Jocul dragostei si al intamplarii, de Marivaux, oarecum ca o sugestie pentru mecanica relatiilor dintre personaje, dar e si el, pana la urma, lax si inautentic. Povestea se concentreaza sau, mai exact, se risipeste pe cinci actori care pun in scena piesa lui Marivaux intr-un teatru din Centrul Vechi bucurestean. Intre doi dintre ei povestea de dragoste e pe butuci, alta actrita e geloasa, un alt actor tanjeste la actrita a carei relatie e pe butuci, iar regizorul gay (ca filmul sa fie in trend) e, de fapt, indecis in privinta propriei sexualitati (deruta lui dorindu-se o sursa de umor).
In atentie intra si cuplul format din Antoaneta Zaharia si Marius Damian (care apareau si in filmul din 2012), asta ca sa fie suficient de multe personaje incat sa le fie imposibil autorilor sa puna putina carne pe ele si sa le faca sa evolueze. Ca sa se indeparteze de ariditatea telenovelei, realizatorii inghesuie clisee unele peste altele, amestecandu-le cu detalii autentice, insa rezultatul este unul artificial, nu autentic. De pilda, actorul Doru, care isi castiga existenta asudand la teatru, facand stand-up comedy si pe statuia vivanta in strada (strecurand intre picaturi si un casting la un film cu Van Damme), nu reuseste sa fie prin asta un personaj consistent, problema lui principala – dependenta de jocuri de noroc – nefiind deloc explicata. Sau poate o aprofundare a ei e faptul ca isi frange mainile cand se duce la pacanele, ca actorii din filmele mute. Viorel Lis, care are un cameo in film, facand pe amatorul de pacanele, e mai simpatic decat acest „Doru actoru’“.
De fapt, unii actori joaca cu un picior in usa (Antoaneta Zaharia, de pilda), incercand poate inconstient sa compenseze saracia scenariului. Altii (Pavel Ulici, Nicoleta Hancu, Sorin Miron) sunt pur si simplu stersi. Umorul, cand e, e involuntar. Doua personaje fac la un moment dat sex, dar din motive de rating, se multumesc sa gafaie in chiloti si sutien. Tot banuind ca publicul ar dori sa vada nuditate, regizorul mai pune o actrita sa ramana in chiloti sau sa-si arate picioarele. Trebuie sa ai o parere destul de proasta despre public daca gandesti asa. Oarecum amuzant e Emilian Oprea, pe post de politist undercover. Nu stiu daca asta a fost intentia, dar incrancenarea pe care o aduce din De ce eu? da rolului putina viata.
La fel ca in telenovele, relatiile dintre personaje sunt si ele stereotipe si uscate. De la un punct incolo, cand sperantele tale de a vedea o comedie autentica se spulbera, nici nu-ti mai pasa cum evolueaza relatiile dintre personaje.
Daca madam Asaftei, cronicareasa, refoloseste cronici mai vechi carora le modifica doar numele personajelor, sa nu se supere nimeni daca si cronicarii de film vor refolosi cronici mai vechi pentru acest gen de comedii esuate. In fond, tot nu ne citeste nimeni, nu?
Minte-ma frumos in Centrul Vechi, de Iura Luncasu. Cu: Pavel Ulici, Nicoleta Hancu, Sorin Miron, Ada Economu, Antoaneta Zaharia, Marius Damian, Coca Bloos, Adriana Trandafir