Tara se uita, in acelasi timp, cu pasiune la aparitiile sale televizate. Masuratorile de audienta din ultimul timp arata, in multe situatii, ca romanului i se termina brusc bateriile de la telecomanda atunci cind starostele „pac-pac”-ului se trinteste-n cite-un fotoliu de invitat. Ca ne place sau ba, Gigi Becali tiriie dupa el citeva procente bune de rating. El face parte din moda de toamna-iarna, parte a sfintei treimi a audientei, alaturi de cazul Elodia si meciurile de fotbal.
A aparut la B1 TV, unde a lansat un atac suburban la adresa lui Gheorghe Hagi. Vaaaai!, ce zumzet prelung de scirba au trezit povestirile despre tineretea lui Hagi, dar, vai, ce efecte in audienta au avut „naratiunile” sale. Cu o periodicitate aproape lunara, prezentele sale la televizor sint mai multe decit numarul de angajati ai unui post de radio local. B1, OTV, canalele trustului PRO, Realitatea TV. Plus aparitii deja banale in buletinele de stiri. Sint sanse, probabil, sa-l vedem in curind si pe la canalele de nisa pentru publicul feminin, daca tot si-a dezlegat limba in emisiunea lui Radu Moraru. Cel putin Dana Savuica ar trebui sa-l treaca in planul cincinal!
Da, scriitorii de ocazie de pe Internet au dreptate sa se declare bumbaciti de ubicuitatea patronului-jucator. Dar scirba pe care ei o declama cu atita pasiune ascunde o buna doza de ipocrizie: unu la mina, audientele demonstreaza ca ne uitam, declarindu-ne ingretosati, la aparitiile sale nocturne; secundo, multe comentarii chiar asta arata – ca poporul revoltat ii stie replicile „live” pe de rost si, in al treilea rind, simplul fapt ca se itesc comentarii zburlite dedesubtul articolelor despre acest personaj tradeaza faptul ca stirea a fost deja parcursa, cu mai mult sau mai putin nesat, de toti „internautii”.
Adevarata problema nu sta in desele aparitii ale acestui om la televizor (expunerea intensa s-ar putea sa-l treaca, la un moment dat, in rindul personajelor „consumate”). Treaba scirtiie din cauza felului in care moderatorii inteleg sa se pozitioneze in raport cu acesta. Si in lasitatea celor mai multi invitati si jurnalisti, care, nu o data, sint tot un zimbet cind il au alaturi de Becali si care incep sa-l critice odata ce acesta a disparut din platou sau de la telefon. Lor le recomand sa puna mina pe ultima emisiune in care patronul-candidat a fost invitat la „Ultima ora” de la Realitatea TV. De unde se poate vedea, foarte clar ca o asemenea aparitie in studio poate fi tratata cu doua arme de distrugere in masa foarte rar folosite: umorul si ironia.