Asa ca in laboratoarele americane pregatitoare de bombe si alte lucruri care fac zgomot s-a pus la cale un nou plan de aparare impotriva teroristilor media: asa-numitele unitati de raspuns rapid, care trebuie sa reactioneze permanent la stirile negative din presa. Sa le spunem, pe scurt, bloggeri.
Conform BBC-ului, planul percepe Internetul si blogurile, ce au puterea de a raspindi rapid informatie, ca zone in care se construiesc puncte de presiune ale opiniei, care sint mai departe reflectate in mass-media.
„Sintem angajati in primul razboi din istorie care se poarta intr-o era a emailurilor, blogurilor, telefoanelor mobile, dispozitivelor Blackberry, mesageriei instante, camerelor digitale, a unui Internet global fara limite, a camerelor video, posturilor de televiziune de stiri, televiziunilor prin satelit. Nici un razboi nu s-a mai purtat inainte intr-un asemenea mediu”, a declarat Rumsfeld.
Ministrul american al Apararii sustinuse, si anterior, ca bataliile din razboiul impotriva extremismului se duc acum mai ales in redactii: extremistii islamisti s-au adaptat rapid noii ere a Internetului, bombardind Orientul mijlociu cu imagini care ii pun intr-o lumina negativa pe americani, care, la rindul lor, au „otravit” opinia publica din State.
Potrivit specialistilor americani si europeni citati de BBC, „marketingul” terorismului pe Internet s-a imbunatatit spectaculos. Acesta este mediul in care se difuzeaza filme despre diverse distrugeri aduse armatei americane: cu o durata de aproximativ 5-8 minute (mai mult plictiseste), editate, bine filmate, insotite de comentarii care ii lauda pe cei ce au condus atacul. Decapitarile sau discursurile liderilor extremisti vin, mai nou, cu subtitrare.
Numai bine de speriat un american modest, detinator al unei slujbe la benzinaria din colt si destul de atractiv pentru a mai recruta inca un aspirant spre cele 12 virgine.
Mijloacele de propaganda jihadiste s-au dovedit deosebit de eficiente mai ales in atragerea tinerilor, prin intermediul Internetului. Ei sint atrasi, printre altele, de videoclipuri de muzica rap sau pop, jocuri online in care puncteaza gras simularea atacurilor impotriva soldatilor americani sau in care atacurile cu bombe asupra fortelor coalitiei sint aclamate mai ceva ca golurile la Cupa Mondiala.
Solutia americana este o masina de propaganda, eficienta 24/24, care ofera raspunsuri prompte in fata unor asemenea atacuri de imagine. Sa ne luam cu totii popcornul sa mai citim un blog despre democratizarea Irakului.