Esti multumita de cum te-ai descurcat in California Dreamin’?
Da, e un moment in film care imi place cel mai mult, cel in care fac drumul cu halba de bere ca sa ma asez pe banca, linga Jamie, mincind seminte. Este momentul cind poti sa vezi pe fata personajului ginduri pe mai multe planuri, transmise fara vorbe. Ador sa filmez fara vorbe. Mi-a placut ca raspindeam lumina in filmul acesta, desi m-am simtit foarte urita la filmari, pentru ca eram foarte putin machiata, aveam haine ingrozitoare si cearcane tot timpul. Eu si Cristi ne-am dorit ca Monica sa nu atraga neaparat prin haine si fizic.
Ci prin dorinta ei de a fi libera si stapina pe viata ei.
Exact, si asta se vede. Cred ca de aici vine lumina ei.
Dorinta de independenta te caracterizeaza si pe tine?
Sint o persoana foarte libera. Asa am fost educata. Parintii mei imi spuneau „asta e bine, asta e rau”, dar faci ce vrei. Sint o persoana care se si autoeduca enorm de mult. Cristi a stiut perfect pe ce sa puna accent. Ne stiam de sapte ani, ne cunosteam foarte bine. Cind exista o relatie profesionala de lunga durata, lucrezi diferit pe platou. Plus ca a existat acea pauza de un an de zile pentru inceperea filmarilor in care eu am avut timp sa il intreb pe Cristi toate lucrurile la care ma gindeam pentru a crea impreuna o Monica cit mai vie si mai naturala. Inainte de inceperea filmarilor i-am spus ca imi doresc foarte mult ca la filmul acesta sa avem o relatie profesionala excelenta si ca imi doresc sa ma considere ultima lui problema de pe platou. La cadru nici nu ma gindeam la ce filmam, daca e corect sau nu. Il ascultam, faceam totul asa cum imi cerea. Si partida de sex am filmat-o mult mai usor decit credeam ca o sa fie. Jamie era mai stresat decit mine. Tin foarte mult la intimitate, dar o secventa de sex pe platou e pentru mine pur tehnica.
Cu cine te-ai inteles cel mai bine dintre colegii de platou?
In general, cind lucrez nu ma concentrez decit la ce am de facut la cadru. De asta uneori par inabordabila, insa stiu ca ce joc aia apare pe ecran, si atunci este importanta doar relatia dintre personaje si armonia pentru crearea lor. Nu ma consider o actrita geniala, senzationala, si stiu ca trebuie sa muncesc foarte mult. Dar mi-a facut o foarte mare placere sa discut despre filme si actorie, in special, cu Radu Gabriel.
Ai stat la Cannes pe toata durata festivalului, pe banii tai. Ce ai facut in afara de faptul ca ai vazut filme?
A fost foarte bine si ca business. Eu iau multe lucruri matematic, si actoria la fel (caci pe linga pasiune si instinct, ea cere precizie si foarte multa munca). Mi-a facut foarte bine ca am dat 1.000 de euro ca sa merg. Am intilnit multi producatori, dintre care unul important de la Hollywood, agenti de casting, regizori. Am primit patru propuneri pentru doua filme americane si doua italiene. Am fost la petreceri unde am dansat pina am facut basici in talpi. Mi-a mers foarte bine la Cannes.
Te-a ajutat Cristi.
M-a ajutat enorm. Catalin Mitulescu a fost cel care m-a descoperit, iar Cristi cel care m-a cultivat. Pe linga faptul ca mi-a dat acest rol, el m-a invatat sa vad filmele. Discutam cu el lucruri importante legate de filme si a avut incredere in mine tot timpul. Inainte de California… facusem o telenovela la Pro TV, si Cristi mi-a dat pe urma rolul principal, ceea ce multi nu fac. Intilnirea mea cu Cristi, si profesional, si afectiv, a fost foarte mare. Si e.
Care e motivul pentru care nu ai mers la Cannes cu echipa de la MediaPro?
Nu stiu, si Voican, si Jamie, si Cristutiu (n.r.– Catalin Cristutiu, monteurul filmului) au venit pe banii lor. Dar asta e mai putin important. Important e ca filmul a fost acolo si ca a fost premiat, mai ales pentru parintii lui Cristi si Otto. Majoritatea romanilor nu-si dau seama cit de valoroasa este o selectionare la Cannes. Din fericire, Palme d’Or-ul lui Mungiu si al echipei lui, premiile lui Mitulescu, Nemescu, Puiu, Porumboiu au ajutat publicul din Romania sa inteleaga mai bine la ce nivel cultural ne aflam, dar consider ca oameni importanti de aici inca nu stiu sa aprecieze valorile atit timp cit sint in viata.
Ce planuri cu bataie scurta ai?
Producatorul Alexandru Iclozan mi-a propus un rol principal intr-un film pentru la toamna. Ma pregatesc sa semnez contractul pentru unul dintre filmele din Italia, am fost in juriul Festivalului de la Palic (Serbia) si sper sa repet experienta, ma pregatesc sa merg la diferite festivaluri si cu Pescuit sportiv, al lui Adrian Sitaru, sint invitata la mai multe festivaluri cu California Dreamin’, si astfel am posibilitatea sa creez noi contacte importante pentru cariera mea. Nu vreau sa mai lucrez pentru seriale de televiziune. E o experienta pina la un moment dat necesara. Pe mine nu ma sustine absolut nimeni, si atunci prefer sa fac un asemenea sacrificiu decit sa fac un altul mai important. Tin sa fiu un om curat sufleteste si cred ca asa trebuie sa fac eu actorie. Vreau sa fiu corecta cu mine in viata personala si profesionala. Am mai spus asta: „Am 26 de ani si sint pregatita si sa ajung foarte sus, si sa ajung foarte jos. Doamne fereste, dar daca o sa ajung sa matur strada, macar stiu ca strada mea va fi cea mai curata si toata lumea o sa se simta foarte bine mergind pe ea.” Uite, apropo de Cristi, lucrul prioritar pentru mine este sa am intilniri importante, profesionale sau nu. Sint tinara, dar am avut deja intilniri extrem de valoroase: Sanda Manu, Adrian Enescu, tatal lui Cristi (n.r.– compozitorul Octavian Nemescu), Valeriu Lazarov, Mitulescu. Cristi oricum o sa ramina… Cristi.