După aventuri și chinuri de aproape un sfert de secol, Terry Gilliam a reușit în cele din urmă să își prezinte filmul, în premieră, la Cannes.
Este Omul care l-a ucis pe Don Quijote capodopera aștep- tată? Presa, opinează „Le Figaro“, „s-a rătăcit în delirul lui Gilliam“.
„Huffington Post“: „Un rezultat în semiton“, spectatorul se pierde deseori „într-o poveste pe alocuri
la fel de haotică precum anii dedicați realizării filmului“.
„Télérama“: „Un lungmetraj inegal, salvat de veritabile momente de poezie“.
„Premiere“: „Filmul suferă de sindromul gilliamesc obișnuit, gigantismul pitic. Între ambiție nebu-
nească, idee magnifică și realizare se află o linie crudă“.
„Le Monde“: „Don Quijote, un bebeluș viguros în ciuda a treizeci de ani de gestație“.
„Le Figaro“: „Rezultatul provoacă groază și jenă“.
„The Hollywood Reporter“: „Rareori astfel de fapte brave au produs un rezultat atât de slab “.
„Variety“: „Întruchipează, poate, cea mai mare frică a fanilor regizorului: o harababură confuză, jenantă și cacofonică“.