Numit in original Kimi No Na Wa, Your Name (Numele tau) pentru pietele internationale, filmul este o poveste despre doi adolescenti japonezi – un baiat care locuieste intr-un Tokyo foarte agitat si o fata care vrea sa scape de viata mult prea linistita de la tara – care fac schimb de corpuri si, in cele din urma, reusesc sa se intalneasca.
Your Name va fi lansat in SUA si Europa abia in 2017, dar intre timp a devenit un adevarat fenomen cultural in Japonia, unde din august si pana acum a castigat peste 197 de milioane de dolari, clasandu-se pe locul al doilea al filmelor nipone cu cel mai mare succes din istorie, dupa campionul nedetronat inca Spirided Away al lui Hayao Miyazaki. Deja autorul lui Your Name, regizorul Makoto Shinkai, inca naucit de acest neasteptat succes, este considerat de catre conationalii sai drept succesorul lui Miyazaki, „Disney-ul japonez“.
Succesul lui Your Name arata cat de dependente au devenit cinematografele nipone de filmele de animatie. In ultimii ani, 75% dintre incasarile inregistrate de catre cele mai de succes filme din Japonia au provenit de la filme de animatie.
In acelasi timp, cinci dintre cele mai de succes zece filme din istoria Japoniei sunt tot productii animate. In SUA, intr-un top similar, exista un singur desen animat (Alba ca Zapada, realizat de Disney in 1937), in Franta numai trei (Alba ca Zapada, Cartile junglei, 101 dalmatieni).
In acelasi timp, Your Name a devenit filmul japonez cu cel mai mare succes in China, expertii fiind de parere ca povestea a rezonat cu publicul tanar chinez. „Este o poveste de dragoste al carei public-tinta este publicul cu cel mai mare buget destinat divertismentului, asa-numita generatie «Post ’90», care asigura uriasul succes al industriei cinematografice din ultimii ani“, crede Jonathan Papish, analist pentru „China Film Insider“.
„De asemenea, se pliaza foarte bine pe subcultura ACGN (Anime, Comic, Game, Novel), care devine tot mai populara in China.“