Explorarea unor experiente fundamental radicale, care pe multi dramaturgi si regizori contemporani i-a dus la creatii uluitor de percutante, lipseste, cu mici exceptii, din teatrul romanesc. Un teatru infofolit in formule reciclate de la un spectacol la altul, un teatru ineficient, aflat intr-o degringolada de intentie si miza. Temperatura […]
Jucaria mortului, de Constantin Acosmei, este unul dintre volumele de poezie celebre ale anilor ’90. Primele doua editii au fost, din punctul de vedere al promovarii, niste esecuri, cu toata temeritatea intreprinderii in fiecare din cazuri. Cu sprijinul grupului de scriitori din preajma lui Acosmei, ele au construit totusi o faima […]
Nu mi-am dorit niciodata un catel. De fapt, de cind cu motanul negru-taciune care sarea de pe acoperisul casei bunicilor direct in corcodus (iertare pentru amnezia onomastica, aveam doar trei ani cind se petrecea acrobaticul fapt si, oricum, nimeni altcineva nu-si mai aminteste de cotoiul ala), mi-a devenit limpede ca nu pot alinta […]
O fi lung drumul spre casa, dar nici cu cel spre aiurea nu mi-e rusine. Saptamina viitoare implinesc 33 de ani si simt cum imbatrinesc. Nu ma alint. Pe bune. Probabil de asta nu prea ma mai dau usor plecat din casa mea, din orasul meu, in fine, din tara mea (si nu pentru ca ar fi mai grozave decit alte case, orase sau tari, ci doar […]
"Kovaliov avea fata neteda. Neteda, neteda, neteda." Inarmata cu chitara si insotita de Bogdan Burlacianu, Ada Milea ne cinta din nou o poveste: Nasul lui Gogol. De aceasta data, pe linga interpreti, care semneaza si muzica originala a spectacolului, avem un regizor, Alexandru Dabija, care lanseaza conceptul de regie discreta.