Niciodata nu mi-a trecut prin minte ca o sa ajung la puscarie. Pentru ca, desi uneori m-am gindit cum ar fi sa jefuiesc o banca, am decis ca planul trebuie sa ramina numai si numai in capul meu, spre linistea familiei si a prietenilor. Asadar, stupoare si cutremur, am fost deja la inchisoarea de la Gherla. Am ajuns acolo nu pentru […]
Una dintre prejudecatile noastre este aceea ca artele vizuale contemporane reprezinta forme artistice ale lumii occidentale, ele fiind rezultatul unei evolutii firesti a artelor moderne de dupa Renastere. Modernitatea si post-modernitatea au creat premisele unei evolutii rapide si in ultimul timp accelerate catre noi tipuri de identitati […]
O insigna de serif cu inscriptia "Civilitate impusa" si sapte reguli simple de comportament pe bloguri au stirnit discutii fara sfirsit: este sau nu este nevoie de un cod deontologic al bloggerilor? Totul a pornit de la amenintarile cu moartea primite de o cunoscuta autoare de carti din domeniul tehnologiei. In ceea ce a ajuns sa […]
Romanul Mirii nemuririi trebuie sa ocupe un loc insemnat in opera lui Radu Aldulescu asa cum e ea cunoscuta pina acum. Autorul a constientizat acest lucru, fapt aratat chiar de alegerea titlului, pe care unii si altii ar fi vrut-o mai inspirata. Dar titlul e bun, pentru ca sugereaza o dimensiune simbolica pe care primele romane, burlesc-fantasticul […]
Plictisit de povestile paznicului care facea pe ghidul ma rupsesem de grup si ma plimbam prin iarba dintre zidurile cetatii (asezare civila care ajunsese, cu 1800 de ani in urma, la rangul de "municipium") Tropaeum Traiani. Paseam atent – "sa nu ma sparg", vorba lui Pittis – la fluturii mici, galbeni, care se zbenguiau pe deasupra […]
In toamna lui 2006, cind echipa de fotbal Steaua a jucat la Bucuresti, in grupele Ligii Campionilor, cu Real Madrid, redactorii stirilor sportive parca innebunisera. Nu mai vorbeau decit de echipa de nu stiu cite sute de milioane de dolari, de jucatorul cutare, care are o valoare de saizeci de milioane, de jucatorul celalalt, care […]
Povestea de iubire a francezului Regis Jauffret e incarnarea unei tipologii: perversul cu manusi de catifea, manierat in ritualurile bolnave cu care-si tintuieste victima. Regula jocului se invirte in cercul vicios al satisfacerii placerii (cu premeditare). Personajul isi alimenteaza nebunia din insasi trauma victimei si, nu mai putin, […]